سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سعدی و کنفوسیوس دو شاعر و متفکر از سرزمین ایران و چین هستند که اثارشان برای مردم دو کشور آشناست و از اشعار و آثار این دو حکیم بزرگ بر می‌آید که در مشاهده و بررسی جامعه انسانی از یک پایه و اساس مشترک برخوردار بودند که همان محبت و انسان‌دوستی است.

دیدار سعدی با کنفوسیوس در چین

با بررسی آثار سعدی و کنفوسیوس می‌توان مشابهت‌هایی در حوزه‌های انسان‌دوستی و اخلاق، پاسداشت کرامت انسانی و مهرورزی و راست‌کیشی یافت که بر آن تاکید داشته‌اند.

پس از برگزاری همایش دو روزه سعدی و کنفوسیوس در روزهای 29 و 30 فروردین 1395 در شهرکتاب با حضور سعدی‌پژوهان و کنفوسیوس‌پژوهان ایران و چین، ادامه این همایش در روزهای یکشنبه و دوشنبه 19 و 20 دی‌ماه در دانشگاه «خه‌بی» چین برگزار می‌شود.

در این همایش دو روزه از ایران: ضیاء موحد، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، مهدی محبتی و علی‌اصغر محمدخانی و ده تن از استادان و صاحب‌نظران چینی نیز درباره‌ی زندگی، آراء و آثار سعدی و کنفوسیوس سخن می‌گویند.

همچنین هیات ایرانی در مدت اقامت خود در پکن با مدیران و اعضای بنیاد کنفوسیوس و انجمن نویسندگان چین و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن دیدار و گفت‌و‌گو خواهند داشت و در باب همکاری‌های متقابل در حوزه ادبیات معاصر ایران و چین و ترجمه آثار داستانی و شعر معاصر دو کشور به زبان‌های یکدیگر و برگزاری نشست‌های مشترک نویسندگان و شاعران معاصر ایران و چین برنامه‌ریزی می‌کنند.

همایش سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، دانشگاه خه‌بی چین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار می‌شود.

کد خبر 357663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha