همشهری آنلاین: ایوان راجرز سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا تنها ۳ ماه پیش از آغاز روند مذاکرات خروج کشورش از اتحادیه اروپا در اقدامی شوک آور از مقام خود به صورت غیرمنتظره استعفا داد.

استعفای غیرمنتظره نماینده انگلیس در اتحادیه اروپا

به گزارش ایرنا، فایننشال تایمز روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این استعفا در حالی صورت می گیرد که انگلیس قرار است تا چند ماه دیگر رسما مذاکرات برگزیت را آغاز کرده و راجرز می توانست نقش مهمی را در آن ایفا نماید.

این روزنامه انگلیسی افزود: «ایوان راجرز» بعد از ظهر سه شنبه به همکارانش اعلام کرد که از مقام خود کناره گیری کرده؛ اقدامی که مقامات انگلیس را به دلیل از دست دادن یکی از مذاکره کنندگان ارشد و با تجربه شان، در شوک فرو برده است.

فایننشال تایمز اضافه کرد: افرادی که نامه استعفای او را دیده اند، می گویند که راجرز در مورد اقدامش توضیحی ارائه نداده، با این حال آقای راجرز گفت که او تنها چند ماه زودتر از موعد از مقام خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه، دوره نمایندگی راجرز در نوامبر 2017 به پایان می رسید.

ایوان راجرز که از سال 2013 این سمت را بر عهده داشت، یکی از مشاورین اصلی دولت انگلیس در جریان مذاکره با اتحادیه اروپا بود و به نوشته فایننشال تایمز ، با کنار رفتن راجرز، دولت 'ترزا می 'یکی از مجرب‌ترین مذاکره‌کننده اروپایی خود را از دست داده است.

در همین حال وزارت خارجه انگلیس نیز این خبر را تائید کرده اما جزئیات بیشتری را در مورد علت استعفای راجرز ارائه نداده است.
«هیلاری بن» رئیس کمیته پارلمانی برگزیت نیز استعفای راجرز را اقدامی بدیمن توصیف کرده و تصریح کرد که انگلیس بایستی هرچه سریع تر سفیرش را در اتحادیه اروپا مشخص کند.

شبکه 'بی بی سی' ماه گذشته در خبری فاش کرده بود که 'ایوان راجرز ' به طور خصوصی به اعضای کابینه انگلیس گفته است که توافق تجاری میان لندن و بروکسل ممکن است بعد از 10 سال نهایی شود که این مساله سبب انتقاداتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس عوام خصوصا حامیان برگزیت شد.

براساس گزارش این شبکه، راجرز همچنین به اعضای کابینه انگلیس بیان داشته بود که این مساله دیدگاه 27 عضو دیگر اتحادیه .اروپا نیز هست

اکثر مردم انگلیس در همه پرسی ژوئن سال گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا پیش از پایان مارس 2017 فعال سازد که این مساله آغازگر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.

کد خبر 357648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha