شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

با روشن شدن تصویر سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا، شاید سیاستمداران حاکم در اروپا اکنون نگران‌ترین رهبران جهان باشند.

آنها از يك سو با بحران‌هايي چون مشكلات اقتصادي، فروپاشي اتحاديه اروپا، مهاجران، قدرت گرفتن احزاب راست افراطي و بي‌اعتمادي افكار عمومي به كاركرد سياست‌هاي واحد اروپا روبه‌رو هستند و از سوي ديگر با تهديدي كه از ناحيه روسيه احساس مي‌كنند و حالا رئيس‌جمهوري در كاخ سفيد به‌عنوان اصلي‌ترين متحد جهاني اروپا قدرت مي‌گيرد كه اعتقادي به سياست‌هاي واحد تجاري و جهاني‌شدن ندارد و بيشتر هم‌پيمان روسيه است تا اروپا.

ديروز نشريه آلماني اشپيگل به نقل از سازمان‌هاي اطلاعاتي آلمان نوشت، روسيه به‌صورت سازمان‌يافته تلاش مي‌كند به روابط آمريكا و اروپا آسيب بزند. در اين گزارش آمده‌است كه ناآرامي در شهرهاي اروپايي و همچنين ايجاد اختلاف و تنش ميان دولت‌هاي اروپايي با واشنگتن، از اهداف سازمان‌يافته مسكو بوده و هست.

از سوي ديگر روزنامه فايننشيال تايمز نوشته‌است، اعضاي تيم ترامپ در تماس‌هايي با رهبران اروپايي اين سؤال را پرسيده‌اند كه كشور بعدي كه اتحاديه اروپا را ترك مي‌كند كدام كشور است؟ به نوشته اين روزنامه، اعضاي تيم ترامپ به صراحت فروپاشي اتحاديه اروپا را پيش‌بيني مي‌كنند. اين روزنامه نوشته‌است كه رهبران اتحاديه اروپا بايد براي تيم ترامپ روشن كنند اين اتحاديه در حال فروپاشي نيست و دولت ترامپ بايد 50سال رابطه تجاري و ديپلماتيك ميان واشنگتن با اروپاي متحد را قدر بداند و ادامه دهد.

ترامپ با سياستمداران راست افراطي اروپا مانند نايجل فاراژ انگليسي و مارين لوپن فرانسوي رابطه نزديكي دارد و بعد از انتخابات با آنها ديدار كرده‌است. همين موضوع در كنار نزديكي ترامپ با روسيه باعث نگراني كشورهايي مانند فرانسه و آلمان شده‌است.

کد خبر 358719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha