همشهری آنلاین: روزنامه تایمز در گزارشی عنوان کرد که ملکه الیزابت از امتناع ترزا می نخست‌وزیر انگلیس از تشریح جزییات برگزیت برای او، دچار سرخوردگی و ناامیدی شده است.

سرخوردگی ملکه انگلیس به دلیل امتناع ترزا می از تشریح جزییات برگزیت

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز به نقل از یک منبع نزدیک به دربار انگلیس نوشت: 'ترزا می' در جریان دیدار خصوصی اش با ملکه الیزابت و همسرش، در پاسخ به سؤالات مطرح ‌شده در مورد جزئیات طرح دولتش برای خروج از اتحادیه اروپا، باز به نوعی همان جمله معروفش را تکرار کرده که 'برگزیت همان برگزیت' است.

به نوشته این روزنامه، این منبع گفته است که 'ترزا می' در جریان دیدارش با ملکه انگلیس و همسرش که در ماه سپتامبر گذشته در کاخ 'بالمورال' در اسکاتلند صورت گرفت، حاضر نشده است جزییات برنامه دولتش برای خروج از اتحادیه اروپا و مذاکره با بروکسل را تشریح کند.

روزنامه تایمز افزود: این منبع گفته است که اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در نزد ملکه الیزابت فراتر از آنچه در مجامع عمومی بر زبان می‌آورده، نبوده است.

این روزنامه نوشت: سرخوردگی ملکه انگلیس بازتابی از انتقادات سیاسی صورت گرفته از 'ترزا می' به دلیل امتناعش از تشریح برنامه‌ها و شرایط دولتش برای خروج از اتحادیه اروپا است.

به نوشته تایمز، 'ترزا می ' روز سه‌شنبه گذشته نیز در جریان نشستی با رییسان کمیته‌های مجلس عوام انگلیس به دلیل عدم پاسخ دقیق در مورد سوالات مطرح‌شده در این خصوص، با نمایندگان دچار چالش شد.

روزنامه تایمز در همین حال نوشت: هم کاخ باکینگهام و هم داونینگ استریت ( نخست‌وزیری انگلیس) از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کردند.

تایمز نوشت: یک سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: براساس توافق صورت گرفته ما هرگز جزئیات صحبت‌های صورت گرفته میان ملکه انگلیس و نخست‌وزیر را منتشر نمی‌کنیم.

گزارش روزنامه تایمز در حالی منتشر می‌شود که ملکه الیزابت دوم پس از وفقه ای یک‌روزه، روز پنجشنبه برای گذراندن ایام کریسمس راهی کاخ ساندرینگهام شد.

به نوشته تایمز، وقفه 24 ساعته در سفر ملکه الیزابت به کاخ ساندرینگهام به دلیل سرماخوردگی او و همسرش عنوان‌شده بود.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گذشته در نشستی با نمایندگان ارشد مجلس عوام ضمن تاکید بر عزم لندن مبنی بر آغاز فرایند برگزیت تا پیش پایان ماه مارس آینده، گفت جزئیات مربوط به طرح خروج از اتحادیه اروپا در اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.

«ترزا می» افزود: ما اعلام کرده ایم که اطلاعات بیشتری را در خصوص مواضع مان در مذاکرات برگزیت پیش از فعال شدن ماه 50 پیمان لیسبون منتشر خواهیم کرد. بنابراین اوایل سال آینده میلادی نطقی را خواهم داشت که در آن در خصوص مواضع مان در رابطه با برگزیت و فرصتی که ما را قادر می سازد تا از برگزیت برای شکل دهی «بریتانیا در عرصه جهانی» استفاده کنیم، صحبت خواهم کرد.

کد خبر 356367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha