همشهری آنلاین: سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: یک مورد شکایت فریدون از کریمی قدوسی به بررسی بیشتر احتیاج پیدا کرد و قرار شد شکایت مربوط به آقای ساداتی‌نژاد از آقای صادقی به قوه قضائیه ارجاع شود.

به گزارش ايسنا، محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی سه‌شنبه-14 دي- مجلس در توضیح جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان،‌ گفت: در این جلسه ۱۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت؛‌ اولین مورد مربوط به سه مورد شکایت آقای فریدون از آقای کریمی قدوسی، نماینده مشهد است که دو مورد را هیأت نظارت بر خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد و یک مورد به بررسی‌های بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: پیش از این شکایت آقای ساداتی‌نژاد از آقای صادقی مورد بررسی قرار گرفته بود که هیأت نظارت صحبت‌های آقای صادقی را برخلاف وظایف نمایندگی تشخیص داد، متأسفانه هیأت نتوانست طرفین را به صلح و سازش بکشاند. بنابراین شکایت ایشان از آقای صادقی نماینده تهران به دادگاه فرستاده شد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در ادامه، گفت: پرونده دیگر مربوط به شکایت استاندار هرمزگان از مرادی نماینده بندرعباس بود. آقای مرادی صحبت‌هایی در مورد درصد بیکاری و معضلات اجتماعی و لزوم تمرکز بر بومی‌گرایی مطرح کردند که هیات نظارت این صحبت‌ها را جزو مصادیقی که برخلاف شئون نمایندگی باشد و تهمت و افترا محسوب شود، تشخیص نداد و ایشان از این شکایت تبرئه شد.

جمالی در پاسخ به این پرسش که آیا شکایت تعدادی از نمایندگان از کریمی قدوسی در مورد انتشار صحبت‌های منتسب به ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هیأت نظارت مطرح نشد، گفت: از آقای کریمی قدوسی تنها یک نماینده یعنی آقای کواکبیان شکایت رسمی کرده است که ایشان روز گذشته در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت فعلاً این شکایت مطرح نشود به همین دلیل هیأت نظارت فعلاً به این موضوع ورود نکرده و مسکوت مانده است.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین در مورد آخرین وضعیت شکایت قوه قضائیه از محمود صادقی نماینده تهران،‌ گفت: آقای صادقی هفته گذشته توضیحات شفاهی را در هیأت نظارت مطرح کردند. این هفته نیز توضیحات مکتوب شان را به هیأت دادند که قرار شد این توضیحات توسط دو حقوقدان هیات یعنی روسای کمیسیون‌های اصل نود و حقوقی مورد رسیدگی قرار گیرد و بعد از اعلام نظر نهایی موضوع به قوه قضائیه اعلام شود.

جمالی درباره بررسی‌های دیگر هیات نظارت، گفت: آقای کوچکی نژاد شکایتی از آقای محمودی شاه‌نشین رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها مطرح کرده است درباره نحوه تعیین نمایندگان استان‌ها در این هیأت نظارت که قرار است هفته آینده آقای محمودی برای ارائه توضیحات در هیات نظارت حضور پیدا کند.

به گفته وی ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده دامغان و کمال دهقانی نماینده تفت نیز از یکدیگر شکایت‌هایی را مطرح کردند که قرار است هفته آینده برای استماع صحبت‌های شان در هیات نظارت حضور یابند.

جمالی در پایان گفت که سه مورد از پرونده و اظهارات نمایندگان نیز مورد بررسی قرار گرفت که دو مورد آن مربوط به آقای محمودزاده نماینده محمودآباد و مصری نماینده کرمانشاه است که این دو مورد برخلاف وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

کد خبر 357613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha