پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با یک‌سالگی تاسیس «ارکستر موج نو»، این ارکستر مهمان تالار رودکی خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین «ارکستر موج نو» به سرپرستی علی قمصری تازه‌ترین آثار این هنرمند را به روی صحنه می‌برد. ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌ است.

این کنسرت که قرار است پس از پایان جشنواره فجر اجرا شود؛ دوم، ششم وهفتم بهمن‌ماه با 120 عضو خود به روی صحنه خواهد رفت.
در اين كنسرت، بر خلاف اجراى قبل، خواننده‌‌گان با فرمى شبيه اپراى ايرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنيف‌خوانى و اجراى كُرال چندصدايى، ظرفيت‌هاى تازه‌اى را در موسيقى ايرانى به تماشا خواهند گذاشت.

خوانندگان کُر از ميان بيش از ٦٥٠ شركت كننده در آزمون ورودى موج نو، و از سراسر ايران انتخاب شده‌اند و بدون شك اين موضوع توقعات مخاطب را نسبت به اجرايشان بالا خواهد برد.
علی قمصری که در چند مدت اخیر از منتقدان سرسخت سیاست‌های ارشاد در حیطه مدیریتی موسیقی به شمار می‌رود معرفى هنرمندان جوان و شايسته را  از دغدغه‌هاى خود دانسته است و همین ویژگی او را از آهنگسازانی كه صرفا در تلاش براى همكارى با هنرمندان نام آشنا هستند؛ متمايز ساخته است.

اما از آنجا كه كلام تنها راوى قمصرى نيست؛ در اين كنسرت، موسيقى بی‌کلام، نقش موثر و تعيين كننده در روايت داستان خواهد داشت. در آهنگسازى اين اجرا از قديمى ترين و جديدترين فرم‌ها و قالب‌های موسیقایی استفاده شده‌است. طورى كه «رِنگ» و «چهارمضراب» دیگر فرم‌ها، در رنگ‌آميزى و بافت نوينى متجلى شده‌اند.

رهبرى اين اركستر مانند سال گذشته به عهده‌ پويا سرايى، نوازنده سنتور و مدرس دانشگاه و آهنگساز  خواهد‌بود كه چندى پيش دوره‌ى رهبرى‌ارکستر را در ارمنستان با موفقيت سپرى كرده‌است.

 علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط به وبسایت iranconcert.com مراجعه کنند.

کد خبر 357612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha