همشهری‌آنلاین: دو نوازنده شناخته شده آلمانی و فرانسوی در روزهای جمعه و شنبه ،۲۶ و ۲۷ آذر در فرهنگسرای نیاوران به اجرای دونوازی پیانو و ویلن خواهند پرداخت.

 روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ضمن اعلام این خبر نوشت: این اجرا با حضور آنیا لخنر نوازنده مشهور ویولنسل ازکشور آلمان و فرانسوا کوتوریه آهنگساز صاحب سبک و پیانیست فرانسوی شکل گرفته‌است، و به همکاری مستمر این دو در قالب کوارتت تارکوفسکی باز می‌گردد.

در پروژه جدید این دو در قالب دونوازی‌های کلاسیک به اوج خود رسیده‌است. برنامه‌ای که این دو نزدیک به دو سال است که به اجرای آن می‌پردزاند، شامل آثاری از هنرمندان بزرگ اما کمتر شنیده شده‌ای چون گئورگ گورجیف (یونان)، فدریکو مومپو (اسپانیا) و کومیتاس وارتابد (ارمنستان) همچنین از ساخته خود فرانسوا کوتوریه است.

این دو با تنظیم های مجدد آثار این آهنگسازان تاثیرگذار، افزودن برچاشنی بداهه‌نوازی و وام‌گیری از مکتب امپرسیونیسم، آلبوم "Moderato Cantabile" و بدنبال آن اجراهای زنده، آن را به علاقمندان موسیقی کلاسیک ارائه خواهند داد.اجرای پیش رو در تهران، نخستین تجربه در اجرای زنده آثار این آهنگسازان در ایران است .

 اجرا درروزهای ٢٦و٢٧ آذرماه ساعت ٣٠/٢٠ برگزار می‌شود و علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط به سایت تیوال مراجعه كنند

کد خبر 355662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha