اداره روابط عمومی وزارت خارجه با اشاره به واسطه‌های سودجوی مدعی تسهیل روند اخذ روادید مقابل سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران، از هموطنان خواست از مراجعه به واسطه‌ها پرهیز کنند.

وزارت امور خارجه درباره مشكلات موجود در فرايند صدور رواديد توسط برخي سفارتخانه‌هاي خارجي مقيم تهران اعلام كرد: اين وزارتخانه با اطلاع از مشكلات موجود در فرايند صدور رواديد توسط برخي سفارتخانه‌هاي مقيم تهران و با هدف دفاع از حقوق شهروندان ايراني همواره با آنان در تماس بوده و در گفت‌وگوهاي كنسولي با دولت‌هاي مربوطه اين موارد را با جديت دنبال كرده است.

براساس آنچه وزارت خارجه اعلام كرده است: حاصل اين تماس‌ها، همكاري اين سفارتخانه‌ها و تا حدودي بهبود شرايط بود كه البته اين موضوع تا رسيدن به شرايط مطلوب و رضايت‌بخش در دستوركار بخش‌هاي وزارت امور خارجه است.

وزارت امور خارجه همچنين اعلام كرد: در كنار مشكلات مربوط به سفارتخانه‌هاي خارجي در موضوع صدور رواديد، شبكه‌اي از افراد غيرمسئول خارج از سفارتخانه‌ها نيز با ادعاي تسهيل در روند اخذ رواديد و دريافت مبالغي از هموطنان به اين وضعيت و نارضايتي متقاضيان دامن مي‌زنند. براساس اعلام دستگاه ديپلماسي كشور، وزارت امور خارجه اطلاعات لازم را در اختيار مراجع قضايي و امنيتي قرار داده و اطمينان دارد اين مراجع محترم به موضوع رسيدگي مي‌كنند و هموطنان عزيز نيز لازم است از مراجعه به واسطه‌هاي سودجو پرهيز كنند. همچنين اين وزارتخانه بر عملكرد و نحوه رفتار سفارتخانه‌هاي خارجي با شهروندان ايراني نظارت دارد و به هرگونه رفتار خلاف موازين و شئون ديپلماتيك از طريق مقتضي رسيدگي مي‌كند.

  • واسطه‌ها هزينه زيادي براي دريافت ويزا مطالبه مي‌كنند

در همين رابطه ناصر گلدوست، عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران به همشهري گفت: عده‌اي پيدا شده‌اند كه ويزاي شينگن را خارج از آژانس‌هاي گردشگري از سفارتخانه‌ها مي‌گيرند درحالي‌كه نرخ آژانس‌ها براي گرفتن ويزاي خارجي بسيار معقول‌تر است اما اين عده هزينه‌هاي زيادي براي دريافت ويزا از سفارتخانه‌ها از متقاضيان مي‌گيرند.

به گفته او، اين افراد ويزا را خارج از عرف براي متقاضيان از سفارتخانه‌ها تهيه مي‌كنند و مشخص است كه با سفارتخانه‌ها رابطه ايجاد كرده‌اند كه حتي مي‌توانند براي افراد داراي مدارك ناقص نيز از سفارتخانه‌ها ويزا بگيرند. مشخص است كه اين افراد از داخل سفارت‌ها ساپورت مي‌شوند وگرنه نمي‌توانند اينگونه ويزا براي متقاضيان بگيرند. اصلا سفارتخانه‌ها به افراد داراي نقص مدارك ويزا نمي‌دهند. پس در اين موارد مشخص است كه حتما رابطه‌اي با سفارتخانه يا كارمندان سفارت وجود دارد كه مي‌توانند به‌راحتي و با نرخ بالا براي متقاضيان داراي نقص مدارك ويزا بگيرند.او با اعلام اينكه دريافت ويزا از سفارتخانه‌ها نرخ زيادي ندارد، گفت: تهيه ويزا از طريق تورها بسيار ارزان‌تر است .

کد خبر 357408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha