یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست اعلام کرد: این سازمان در نشست هیأت دولت با احداث معدن D۱۹ در یکی از زیستگاه‌‌های حساس یوز ایرانی صددرصد مخالفت می‌کند اما تصمیم نهایی خارج از اختیارات سازمان است.

فرهاد دبيري در گفت‌وگو با مهر، نسبت به‌احتمال درخواست احداث معدن موسوم به D۱۹ در يكي از حساس‌ترين زيستگاه‌هاي يوزپلنگ ايراني گفت: حداقل تكليف معاونت طبيعي و سازمان محيط‌زيست با اين معدن روشن است. به‌دليل آنكه اين معدن در منطقه حفاظت شده قرار دارد و قانوناً نيز ما تا اينجاي كار با موضع مخالفت جلو رفته‌ايم.

دبيري افزود: ماده ۳ قانون حفاظت بهسازي محيط‌زيست مي‌گويد وقتي سازمان محيط‌زيست مي‌خواهد يك محدوده‌اي را حفاظت شده اعلام كند بايد موافقت 2 وزير را داشته باشد؛ يكي موافقت وزير جهادكشاورزي از اين جهت كه در آنجا طرح‌هاي جنگل‌داري و مرتع‌داري در حال اجرا نباشد و يكي هم موافقت وزير صنعت، معدن و تجارت به اين دليل كه آنجا طرح‌هاي بهره‌برداري از معادن در حال اجرا نباشد. اما بعد مي‌گويد كه اگر جايي محدوده حفاظت شده اعلام شد، بعد از آن اگر بخواهند معدني را استخراج كنند بايد موافقت شوراي‌عالي محيط‌زيست را بگيرند. بنابراين بهره‌برداري از معادن در اين محدوده‌ها ممنوع نيست اما موكول به موافقت است.

کد خبر 357299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha