حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی، رئیس ششمین جشنواره کتاب «دین و پژوهش‌های برتر» از آماده انتشار بودن ۱۲۰۰ عنوان کتاب با رویکرد دینی خبر داد که به فراخور زمان و تأمین بودجه منتشر و روانه بازار می‌شوند.

به گزارش همشهري، ششمين جشنواره كتاب دين و پژوهش‌هاي برتر در حالي هفته گذشته با معرفي برگزيدگان در ۱۰ گروه علوم قرآن و حديث، اصول، فقه و حقوق اسلامي، فلسفه، كلام، عرفان، اخلاق و مذاهب اسلامي، تاريخ، فرهنگ و تمدن اسلامي، ادبيات‌ داستاني و رمان، كودك و نوجوان، علوم اجتماعي، علوم اقتصادي و مديريت اسلامي، علوم تربيتي، روانشناسي و علوم رفتاري و علوم سياسي، انقلاب اسلامي و امام‌خميني(ره) به پايان ‌رسيد كه كودك و نوجوان با 28درصد بيشترين تعداد آثار را داشت.

حجت‌الاسلام موسوي‌هوايي كه در‌عين حال معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي هم هست، با اشاره به كمبود كتب و پژوهش‌ها در حوزه‌هاي تاريخ، فرهنگ و تمدن اسلامي، علوم اجتماعي، علوم‌تربيتي و اقتصاد و مديريت اسلامي گفت: حمايت از پژوهشگران ديني رويكرد سازمان است و ما با روش‌هاي مختلف، ازجمله حمايت از آثار يا برگزاري جشنواره درصدديم به توليد آثار ديني درباره نيازهاي روز جامعه كمك كرده و بخشي از نيازها را تأمين كنيم.

وي راهكار سازمان تبليغات اسلامي را در اين زمينه توليد بيشتر آثار ديني و حمايت فكري و مالي از پژوهشگران و مولفان دانست و تصريح كرد: يكي از كارهايي هم كه انجام مي‌دهيم حمايت از پايان‌نامه‌هاي سطح دكتري حوزه و دانشگاه است كه مبتني بر نياز روز جامعه و با نگاه علمي و ديني نوشته شده و رويكرد تازه دارند. اين پايان‌نامه‌ها و همچنين آثار برگزيده جشنواره كتاب دين و پژوهش‌هاي برتر مي‌توانند در محافل علمي و ديني ايران و جهان عرضه شوند و راهگشا باشند.

رئيس ششمين جشنواره كتاب دين و پژوهش‌هاي برتر با انتقاد از اطلاع‌رساني ضعيف در حوزه نشر آثار ديني، اين ضعف را تنها مربوط به محدود بودن بودجه و حمايت‌ها ندانست و گفت: تجربه استقبال مردم از كتاب‌هاي «دا» و «پايي كه جا ماند» در بازار نشان داد با تبليغات درست و اطلاع‌رساني خوب كتاب‌هايي با نگاه ديني مي‌توانند مورد توجه قرار بگيرند.

آثار برتر به اين شرح معرفي شدند: «زیدیه در ایران» محمدکاظم رحمتی در بخش تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی و «دریغ است ایران که ویران شود» فرامرز رفیع‌پور اثر برتر بخش علوم اجتماعی. ساير بخش‌ها فقط اثر شايسته تقدير داشتند و در بخش ادبیات داستانی و رمان هم از «رویای نیمه‌شب» مظفر سالاری تقدیر شد.

کد خبر 357271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha