یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

«اگر چه موهبت شهادت در دوران معاصر ما به همه ملت ایران در اقصی نقاط این کشور عطا شد- هیچ نقطه‌ای از نقاط کشور نیست که عطر شهادت، نور شهادت و خاطره حماسه‌های همراه با شهادت در آنجا وجود نداشته باشد- ولی برخی از مناطق اختصاصاتی دارند و کرمان یکی از این مناطق است...»

رهبر انقلاب خم می‌شوند و با نگاهی به حاج قاسم سلیمانی می‌گویند: «این حاج قاسم هم از آنهایی است که شف

اين بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب است در سفر ارديبهشت‌ماه 1384به ديار كريمان و ديدار ايشان با خانواده‌هاي شهداي استان كرمان. «كريمانه» روايتي از اين سفر تاريخي است كه مخاطب را با خود به گذشته نه‌چندان دور مي‌برد و حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را در منزل خانواده 15شهيد كرمان به شيرين‌ترين شكل ممكن با تصاوير رنگي و خاطره‌انگيز از دومين‌ماه بهار 84مقابل ديدگان خوانندگان قرار مي‌دهد.

به گزارش همشهري، آنچه اين كتاب 296صفحه‌اي را از ديگر روايت‌ها و سفرنامه‌هاي مشابه متمايز مي‌كند، چند ويژگي است؛ اول همت بچه‌هاي صهبا و مؤسسه جهادي براي پيوند زدن ميان گذشته و حال. پديدآورندگان كتاب سال‌ها پس از آن سفر تاريخي راهي كرمان شده و از نزديك سراغ خانواده‌هايي رفته‌اند كه 11سال پيش ميزبان رهبر معظم انقلاب بوده‌اند. خواندن روايت‌هاي امروز و ديروز به‌ويژه متن سخنان رهبري با خانواده‌هاي شهيدان بسيار به دل مي‌نشيند.

ويژگي بعدي، ديدن تصاوير لبخندهاي سرداري است كه امروز آوازه نامش لرزه بر اندام تكفيري‌ها مي‌اندازد و در خارج از مرزهاي ايران هم به اندازه خاك پاك ايران اسلامي هوادار دارد. در بسياري از تصاويري كه در كريمانه منتشر شده، سردار قاسم سليماني با لباس سبز پاسداري در كمترين فاصله از رهبر معظم انقلاب به چشم مي‌خورد. فرمانده سپاه قدس كه اين روزها تصاويرش به‌ويژه در خط مقدم نبرد با جبهه كفر دست‌به‌دست مي‌شود، آن روزها چندان در رسانه‌ها حضور نداشت و حالا كه 11سال از بهار تاريخي كرمان گذشته، مي‌توان با لذتي بيشتر به تماشاي عكس‌هايش نشست.

در بخشي از كتاب آمده است: اين نخستين سفر رسمي رهبر انقلاب به كرمان بعد از رحلت حضرت امام(ره) است. استاني كه قبل از انقلاب بارها در آن حضور يافته و خاطراتي فراوان از آن دارند؛ از جيرفت، بم، رفسنجان و خود شهر كرمان. علاقه ايشان به كرمان آنقدر زياد است كه چندبار در مناسبت‌هاي مختلف در اين‌باره فرموده‌اند. از جمله اينكه: «من از قديم به كرمان علاقه‌مندم. تا جايي كه مي‌گفتم اگر قرار باشد در دنيا جايي غيراز قم و تهران زندگي كنم، آن شهر حتما كرمان خواهد بود.»

كرمان بيست و يكمين سفر استاني رهبر انقلاب بود؛ سفرهايي كه از زمستان 69 شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهميت سفر به ديار كريمان در آن مقطع زماني يعني بهار 84از آنجا بيشتر به چشم مي‌آيد كه مردم اين استان در سال‌هاي منتهي به آن چند حادثه غمبار را پشت سر گذاشته بودند؛ سقوط هواپيماي سپاه كرمان و شهادت 276پاسدار در سال 81، زلزله بم و مرگ 26هزار نفر از مردم اين شهر در زمستان 82و زلزله زرند و مرگ هزار نفر در سال 83.

  • سومين روايت از خانه‌هاي بهشتي

«كريمانه» سومين كتاب از مجموعه «خانه بهشتيان» صهبا و مؤسسه جهادي است كه به موضوع حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهداي بزرگوار انقلاب و دفاع‌مقدس مي‌پردازد. 2كتاب پيشين «ميزباني از بهشت» (ديدار با خانواده شهدا در مشهد در سال 76) و «مسيح در شب قدر» (حضور در منازل خانواده شهيدان ارمني و آشوري از 63تا 89) بودند كه به‌ترتيب در سال‌هاي 93و 94منتشر و با استقبال علاقه‌مندان مواجه شدند. چاپ اول كريمانه در مهرماه 95در شمارگان 3هزار نسخه به قيمت 18هزار تومان به بازار آمده است.

کد خبر 351854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha