شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری دو - ندا داوودی: زندگی معجونی است از خوشی‌ها و ناخوشی‌ها. افسانه نیست که سراسر خوشی باشد.

پازل خوشبختی

 در دنياي واقعي كسي برنده است كه بتواند با اين حقيقت كنار بيايد. در هر رابطه‌اي روزهاي خوب و بدي وجود دارد و اين اتفاق در خانه مشترك بيشتر به چشم مي‌خورد. هيچ زن و شوهري نمي‌توانند ادعا كنند در همه روزهاي با هم بودنشان احساس خوشبختي كرده‌اند و هرگز اختلاف و مشكلي بين‌شان رخ نداده است اما زوج‌هايي كه ما به آنها مي‌گوييم «زوج خوشبخت» افرادي هستند كه مي‌توانند طوري مديريت كنند كه خوشبختي‌هاي كوچك‌شان آنقدر تكرار شود كه احساس خوشبختي همه وجودشان را فرابگيرد و در نهايت معدل با هم بودنشان آرامش و خوشبختي باشد. پس نشانه‌هاي خوشبختي را به‌درستي در زندگي خودتان پيدا كنيد.

  • چشم‌هايم پي ردي از شما مي‌ماند

منتظر نباشيد تا اتفاق‌هاي بزرگ و نادري در زندگي شما بيفتد و اسمش را بگذاريد خوشبختي. اگر سريال‌هاي كارآگاهي را ديده باشيد، كارآگاه با يك ذره‌بين دوره مي‌افتد و به همه‌‌چيز با دقت نگاه مي‌كند. با اشخاص مختلف حرف مي‌زند و به حرف‌هاي همه شاهدان گوش مي‌دهد تا سرنخي از چيزي كه به‌دنبالش هست، پيدا كند. شما بايد مانند يك كارآگاه زبده رفتار كنيد و تمام تلاش‌تان اين باشد تا نشانه‌هاي خوشبختي را كه باعث مي‌شود حس خوب به زندگي‌تان تزريق شود بيابيد. در اين كار نبايد عجول باشيد، اگر عجله كنيد و دنبال نشانه‌هاي گل‌درشت بگرديد، ممكن است خيلي زود مايوس شويد. اما اگر درست مانند يك كارآگاه مو به موي رفتارهاي همسرتان را البته با عينك خوش‌بيني و به قصد پيدا كردن نكات مثبت بررسي كنيد، بهانه‌هاي زيادي براي حس عاشقانه در خانه خودتان پيدا خواهيد كرد. اين كار بايد دو طرفه انجام شود. خوب است كه هردوي شما با هم فهرستي تهيه كنيد و هر كدام‌تان بنويسيد چه رفتارها و برخوردهايي از طرف همسرتان باعث مي‌شود احساس خوشبختي كنيد. اگر هر دوي شما خلوت آخر شب و يك ليوان چاي كنار هم خوردن را دوست داريد، مي‌توانيد از تكرار همين يك بهانه ساده هم احساس خوشبختي كنيد. پيدا كردن زمان‌ها و مكان‌هايي كه احساس خوبي به زندگي‌تان تزريق مي‌كند باعث مي‌شود از كنار اين موقعيت‌هاي تقويت‌كننده به‌سادگي عبور نكنيد و آنها را جدي بگيريد.

  • پلكي بزن و صبح به‌خير غزلم باش

اينكه شما هر روز‌تان را كنار هم آغاز مي‌كنيد، بزرگ‌ترين نشانه خوشبختي شماست. نخستين سلام‌تان در روز به همسرتان است و مي‌توانيد صبحانه‌تان را باهم بخوريد. بهتر است كمي زودتر از خواب برخيزيد تا مجبور نباشيد با عجله از هم جدا شويد. نيم ساعت وقت بگذاريد، باهم دور يك ميز بنشينيد، به چشمان هم نگاه كنيد، لبخند بزنيد و سعي كنيد در زمان كمي كه داريد، بيشترين انرژي مثبت را به يكديگر بدهيد. اگر يكي از شما امروز جلسه كاري مهمي دارد كه كمي اضطراب دارد، زمان خوبي است تا طرف مقابل به او آرامش بدهد و بگويد كه مي‌داند بهترين اتفاق امروز براي او مي‌افتد. اگر همسرتان بيمار است و قرار است كل روز در خانه تنها باشد، شما مي‌توانيد با حضور مهربان و مؤثر خود در همان نيم ساعت اول صبح، براي كل روز حال خوبي به او هديه كنيد. شروع هر چيزي اهميت خاصي دارد مثلا در مسابقات دو خيلي مهم است كه به‌موقع حركت كني. زندگي مشترك هم سرشار از اين فرصت‌هاست كه نبايد آنها را از دست بدهيد. حتي اگر شما يك خانم خانه‌دار هستيد، حتما موقع بيدار شدن همسرتان، بيدار شويد و او را بدرقه كنيد. يكي از نشانه‌هاي كوچك خوشبختي شروع صبحي زيبا كنار هم است كه مي‌تواند همه روز شما و همسرتان را رؤيايي كند.

  • خبرت هست كه بي‌روي تو آرام‌ام نيست

وقتي كسي را دوست داريد، نمي‌خواهيد از حال او بي‌خبر باشيد. برايتان مهم است كه در حال حاضر او كجاست و چه كار مي‌كند. اين به معني چك كردن و مچ‌گيري از طرف مقابل نيست. زنگ مي‌زنيد تا حال او را بپرسيد و صدايش را بشنويد. به او پيام مي‌دهيد تا بگوييد «حواسم به تو هست». اين موضوع يكي از نقاط عطف زندگي همسران خوشبخت است. بنابراين سعي كنيد حتما در طول روز از حال همسرتان باخبر باشيد. اگر او امروز وقت دكتر داشته است و نمي‌توانيد همراهي‌اش كنيد، حتما با او تماس بگيريد و نتيجه را جويا شويد. نگران رسيدن او به مقصد باشيد. به او گوشزد كنيد كه هوا سرد شده است و مراقب خودش باشد. در طول روز ارتباط‌تان را باهم قطع نكنيد. البته منظور از پيامك دادن، فهرست بلند بالاي خريد خانه نيست. اگر مي‌گوييم تماس بگيريد، نه براي غر زدن و ادامه دادن بحث‌هاي احتمالي ديشب كه به نتيجه نرسيد؛ براي اينكه به همسرتان بفهمانيد برايتان مهم است و در هر شرايطي شما را كنار خود احساس كند. اگر در طول روز از حال هم خبر مي‌گيريد و برايتان مهم است كه هر كدامتان در چه حال و روزي هستيد، نشانه خوبي از خوشبختي داريد. مراقب اين نشانه باشيد كه كمرنگ نشود.

  • مي‌پسندم هر چه حالت را دگرگون مي‌كند

يكي از آموزه‌هاي ديني ما اين است كه هرچه براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند و هر چه براي خود نمي‌پسندي براي بقيه هم نخواه. اين آموزه بزرگ يكي از بزرگ‌ترين راز‌و رمز‌هاي هر ارتباط موفقي است اما زير سقف مشترك مي‌تواند تحولي زيبا در احساس و رابطه ايجاد كند.اگر دل‌تان نمي‌خواهد همسرتان به شما بي‌توجه باشد، نبايد به او بي‌توجه باشيد. اگر حوصله‌تان سر مي‌رود ساعت‌هاي طولاني پا به‌پاي همسرتان فوتبال نگاه كنيد، توقع نداشته باشيد او هم با دل خوش و لذت، سريال‌هاي مورد علاقه شما را ببيند. هر رفتاري كه توقع داريد همسر شما در مقابل خانواده‌تان نشان دهد، اول ببينيد آيا شما هم‌چنين كاري مي‌كنيد؟ از نشانه‌هاي كوچك خوشبختي همين گذشتن‌ها و حساب‌كردن‌هاي ساده است كه با يك نسخه كلي مي‌توانيد در موقعيت‌هاي مختلف كوچك‌تر انجام دهيد.

کد خبر 357211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha