همشهری آنلاین: یک مقام صهیونیست از لغو جلسه رای گیری درباره مجوز ادامه شهرک‌سازی در شرق بیت المقدس بنا به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

فشار جامعه بین المللی نتانیاهو را وادار به عقب نشینی کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، حنان روبین عضو کمیته مسکن و برنامه ریزی در شهرداری بیت المقدس گفت: تعویق جلسه رای گیری به درخواست بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.

وی دلیل این درخواست را امتناع از هرگونه تنش زایی بیشتر در مناسبات تل آویو با دولت باراک اوباما و سخنرانی وزیر خارجه وی عنوان کرد.

امروز قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سخنرانی کند.

سخنگوی نتانیاهو هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده است.

پس از تصویب قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده فلسطینیان، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از این قطعنامه تبعیت نمی کند.

اقدام آمریکا به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی در وتو نکردن این قطعنامه خشم سران صهیونیست را مضاعف کرد.

با این اقدام آمریکا، سازمان ملل برای نخستین بار از سال 1979 توانست قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی تصویب کند.

تل آویو در واکنش به تصمیم جامعه بین المللی اعلام کرد که به ساخت و سازها در اراضی فلسطینیان ادامه خواهد داد. قرار بود امروز مجوز ساخت 500 واحد مسکونی صهیونیستی دیگر در شرق بیت المقدس صادر شود.

به موجب قوانین بین المللی هرگونه دخل و تصرف قدرت اشغالگر در اراضی اشغالی غیرقانونی است.

علاوه بر 2 میلیون و 600 هزار سکنه فلسطینی کرانه باختری و شرق بیت المقدس، حدود 570 هزار صهیونیست نیز در شهرک های ساخته شده بر اراضی غصبی فلسطینان زندگی می کنند.

کد خبر 357027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha