همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه بین‌المللی هفته سبز با حضور ۸۰ شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش گشایش یافت.

دومین نمایشگاه بین‌المللی هفته سبز در کیش گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه سه‌شنبه شب با حضور مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، امیر حسین میر آبادی رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدارمعاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و مسئولان محلی با قرائت پیام رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افتتاح شد.

کشاورزی، باغبانی، گل و گیاه، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و صمغ‌های نباتی، مواد غذایی ارگانیک، محیط زیست، صنایع و خدمات سبز؛ دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، ناشران و سایر دست اندرکاران مرتبط موضوعات و حوزه‌هایی است که شرکت‌های داخلی و نمایندگان خارجی در آن مشارکت کرده‌اند.

مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت 5 روز با حضور بیش از 80 شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی از آلمان و ایتالیا (در حوزه‌های بازیافت، پسماند و زباله‌سوز) در فضای نمایشگاهی به وسعت 3 هزار متر مربع برگزار شده است.

مهرشاد خدابخشی شعار نمایشگاه را اعتلای فرهنگ زندگی سبز و همچنین یکی از اهداف آن را ترویج و فرهنگ‌سازی زندگی سالم دانست و گفت: در این نمایشگاه استان‌های مختلف به ارائه توانمندی‌های خود پرداخته‌اند که محیط زیست استان هرمزگان با صنایع سبز و سمن‌های زیست محیطی؛ آذربایجان شرقی با موضوع شهرداری و پسماند، محیط زیست سازمان منطقه ازاد کیش و قشم، انزلی به صورت فعال در این نمایشگاه حضور دارند.

وی معرفی امکانات، توانمندی‌ها، اهداف و برنامه‌های بخش کشاورزی، باغداری، باغبانی، دامداری و منابع طبیعی، معرفی تولیدات کشاورزی ارگانیک انواع بذر خاک و کود، گسترش فرهنگ طبیعت‌گردی و گردشگری و استفاده بهینه از اوقات فراغت، معرفی صنایع سبز در حوزه نفت و گازو پتروشیمی، حمل و نقل، خودرو، ساختمان، معادن، هوانوردی و شهرسازی، ارائه راهکارهای اصولی و علمی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

ایجاد زمینه تولید گیاهان داروئی غیر بومی، معرفی نقش فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها و معرفی ماشین‌آلات و تجهیزات ساخت داروها و فراورده‌های دارویی از دیگر اهداف این نمایشگاه است که خدابخشی بدان اشاره کرد.

مدیر اجرای این نمایشگاه در مورد برگزاری برنامه‌های جنبی گفت: استفاده از انرژی پاک و مهندسی ارزش، استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی به جای داروهای شیمیایی، خلاقیت برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی برای ساخت قایق‌های خورشیدی، خودرو و آبگرمکن‌های خورشیدی، مواد غذایی ارگانیک و طب سنتی از موضوعات کارگاه‌هایی است که در طول نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی با اعلام این که نخستین نمایشگاه در سال 84 برگزار شد اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات تا امسال موفق به برگزاری دومین دوره نشدیم که امسال با حمایت منطقه آزاد کیش آن را برگزار کردیم.

خدابخشی اضافه کرد: هدف اصلی این است که کیش به عنوان جزیره هوشمند سبز معرفی شود، شرایط فراهم شده است و کیشوندان تلاش زیادی در راستای حفظ محیط زیست این زمینه کرده‌اند، همانطور که در بحث گردشگری و سرمایه‌گذاری این جزیره موفق عمل کرده است در این زمینه نیز موفق خواهد بود.

سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز توسعه سلامت، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و هنرمندان کار آفرین کیش نیز در غرفه‌هایی به ارائه فعالیت‌های خود در این نمایشگاه پرداخته‌اند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان جنگل‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان شیلات ایران، مراتع و آبخیزداری کشور، اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، اتاق اصناف ایران، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، خانه صنعت و معدن تجارت جوانان ایران، انجمن علمی انرژی بادی ایران، انجمن علمی انرژی خورشیدی و انجمن انرژی تجدیدپذیر از جمله حامیان برگزاری این نمایشگاه هستند.

دومین نمایشگاه هفته سبز تا 11 دی ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 356993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha