چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده ناجا گفت: اخیرا مکاتباتی با شرکت‌های خودروسازی مبنی بر افزایش استاندارد خودروها صورت گرفته است که اگر این اقدام تا سال آینده صورت نگیرد با شرکت‌ها برخورد می‌شود و در پلاک دهی محدودیت اعمال خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز همایش روسای پلیس ناجا برگزارشد که هدف برگزاری آن گزارشی از عملکرد ۹ماهه پلیس بوده که خوشبختانه با تلاش ماموران پلیس در کاهش جرائم نظیر سرقت کاهش داشته و در حوزه کشفیات حدود ٨ درصد افزایش داشته‌ایم.

این مقام انتظامی افزود: امیدواریم با عزمی جدی کاهش زیادی در زمینه جرائم داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم از تجهیزات روز بیشتر استفاده کنیم و به اهداف مورد نظر خود که همان کاهش میزان جرائم است برسیم.

اشتری عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه کشفیات اقدامات خوبی صورت گرفته البته میزان این کشفیات با تلاش مامورین باید افزایش پیدا کند و از مبادی ورودی کالا های قاچاق جلوگیری کنیم.

وی در رابطه با حوزه زمین خواری بیان کرد: حدود هزار پرونده زمین خواری طی ۹ ماهه اخیر تشکیل شده که بیش از ۹۰درصد آن ها از نظر قضائی کامل و آماده صدور حکم است.

فرمانده ناجا در خصوص بحث جرائم خشن اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد از این جرائم کشف شده که در بحث قتل نیز ۹۹ درصد آن شناسایی و کشف شده است.

اشتری در خصوص جرائم باندی افزود: برخورد با جرائم باندی و برنامه ریزی شده از اولویت های پلیس است که امیدواریم با تلاش بیشتر در زمینه جرائم باندی و سازمان یافته اقدامات مناسبی انجام شود و این جرائم کاهش یابد.

وی در رابطه با اقدامات پلیس در زمینه کاهش سرقت و تصادفات تصریح کرد: اخیرا مکاتباتی با شرکت های خودروسازی مبنی بر افزایش استاندارد خودرو ها صورت گرفته است که اگر این اقدام تا سال آینده صورت نگیرد با شرکت ها برخورد میشود و در پلاک دهی محدودیت اعمال خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با سامانه رهگیری اموال مکشوفه بیان کرد: یکی از اقدامات مناسب نیروی انتظامی همکاری با سازندگان لوازم خانگی و فروشگاه ها در زمینه ثبت کد برای کالاهاست بطوری که مانند خودروها کدی برای لوازم و اموال در نظر گرفته شود تا هنگام شناسایی اموال به صاحبانش تحویل داده شوند. در واقع یکی از مشکلات این است که ما نمیتوانیم اموال پیدا شده را به صاحبانشان پس دهیم.

این مقام انتظامی در خصوص اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح هنوز اجرایی نشده و امیدواریم تا سال آینده اجرایی شود.

وی در رابطه با همکاری پلیس و صدا و سیما در افزایش آگاهی بخشی در زمینه کاهش جرائم گفت: طی جلساتی که با ریاست صدا و سیما انجام شده همکاری با صدا و سیما صورت گرفته که امیدواریم این همکاری بیشتر شود و در زمینه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی اقدامات خوبی صورت گیرد.

کد خبر 356971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha