سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

جورج مایکل، خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی که بیش از ۱۰۰میلیون نسخه از آلبوم‌هایش در ۴دهه گذشته در سراسر جهان به فروش رسیده بود، همزمان با روز کریسمس در منزل خود درگذشت. او هنگام مرگ ۵۳سال داشت.

جورج مایکل

به گزارش همشهري، مايكل از موفق‌ترين هنرمندان عرصه موسيقي پاپ در 2دهه 80و 90ميلادي بود و گفته مي‌شود سكته قلبي در خواب باعث مرگ او شده است. او عضو پيشين گروه «وم!» بود و سال 1963از پدر و مادري يوناني‌تبار در لندن به دنيا آمد. گئورگيوس كرياكوس پاناييوتو كه بعدها نام جورج مايكل را براي خود برگزيد، در 1981گروه وم! را با همكاري دوستش اندرو ريجلي بنيان نهاد. «كريسمس پيش» از مهم‌ترين نتايج همكاري اين دو دوست دوران مدرسه بود و البته گروه آنها در 1986به پايان راه رسيد.

مايكل نخستين آلبوم خود «ايمان» را يك سال بعد روانه بازار كرد و با آن برنده يك جايزه گرمي شد. ايمان بيش از 25ميليون نسخه در دنيا فروخت و بسيار موفق‌تر از آلبوم بعدي مايكل بود كه در 1990به بازار آمد. او از 1996تا ميانه‌هاي دهه اول هزاره سوم 3آلبوم ديگر ارائه داد كه «آهنگ‌هايي از قرن پيش» و «صبر» از آن جمله بودند. اين ستاره موسيقي پاپ دنيا سال‌هاي آخر عمر خود را با مشكلات قانوني و اخلاقي دست و پنجه نرم كرد. پرونده پزشكي اين خواننده جنجالي سرشار از مصرف مواد مخدر و زياده‌روي در مصرف الكل بود، هر چند خودش سال 2014 مدعي شد نزديك شدن به مرگ باعث شده مصرف ماري‌جوانا و ديگر مواد مخدر را كنار بگذارد و پاك شود.

از جمله تكان‌دهنده‌ترين خبرهاي سال‌هاي اخير درباره مايكل، برخورد خودروي او با ويترين فروشگاهي در لندن بود كه 8هفته زندان و جريمه نقدي به جرم رانندگي در حالت غيرعادي برايش به همراه داشت. مايكل 5سال پيش هم در وين به بيماري ذات‌الريه مبتلا شد و تا نزديكي‌هاي مرگ پيش رفت. شايد اعتراض به دولت بريتانيا براي همراهي با آمريكا در جنگ عراق را بتوان جزو معدود نقاط روشن كارنامه اين ستاره پرحاشيه و جنجالي دانست؛ اعتراضي كه در قالب ترانه «به سگ شليك كن» و ويدئوكليپ آن ظاهر شد و توني بلر را به شكل يك سگ در كنار جورج بوش به تصوير كشيد.

کد خبر 356785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha