همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۳ دی ماه لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۷ این کشور را به مبلغ ۶۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار امضا و با ابراز نارضایتی از برخی ابعاد آن تاکید کرد: این بودجه انجام عملیاتی را که آمریکا در سراسر جهان صورت می‌دهد، تسهیل می‌کند.

اوباما لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۷ آمریکا را امضا کرد

به گزارش ایرنا، تارنمای «هیل» که به درج اخبار و تحلیل های مربوط به دولت آمریکا اختصاص دارد در این باره نوشت:کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری روز جمعه لایحه بودجه دفاعی سال آتی را امضا کرد اما گفت که از برخی ابعاد این لایحه ناراضی است.

وی در این باره گفته است: «کنگره باز هم نتوانست اصلاحات لازم را برای حذف ساختارهای غیرضروری به اجرا بگذارد، از هدر رفتن منابع جلوگیری کند و نظام سلامت در ارتش را مدرن کند. در عوض از اختصاص هزینه هایی حمایت می کند که سران ارتش ما در شرایط کنونی که سربازان ما در خارج از مرزهای ما با القاعده و داعش می جنگند، خواستار آنها نیستند.»

وی در عین حال خاطرنشان کرد که این لایحه را به دلیل این که در سال مالی 2017 منابع را در درجه اول به وزارت دفاع، برنامه های امنیت ملی وزارت انرژی و رفاه پرسنل نظامی و خانواده های آنها اختصاص می دهد، امضا کرده است.

اوباما همچنین یادآور شد که این لایحه انجام عملیات را که آمریکا در سراسر جهان صورت می دهد، تسهیل می کند.

به گزارش ایرنا، از مجموع این بودجه، 59 میلیارد و 500 میلیون دلار به جنگ اختصاص دارد که به بودجه «عملیات احتمالی خارج از کشور» (OCO) موسوم است. همچنین 8 میلیارد و 300 میلیون دلار از بودجه عملیات های احتمالی خارج از کشور به تامین نیاز پایگاه های آمریکا در خارج از کشور و برای افزایش تعداد سربازان و دستمزد آنها اختصاص دارد و این میزان، 3 میلیارد و 200 میلیون دلار بیش از مقداری است که اوباما در این خصوص درخواست کرده بود.

دستمزد سربازان 2.1 درصد (دو و یک دهم درصد) افزایش خواهد داشت که بیش از مقدار درخواستی اوباما است که خواستار افزایش دستمزد سربازان به میزان 1.6 درصد (یک و شش دهم درصد) شده بود.

همچنین در لایحه مذکور ملاحظات کنونی درباره وضعیت بازداشتگاه «گوانتانامو» تغییری نکرد و سیاست منع انتقال زندانیان خلیج «گوانتانامو» در کوبا به خاک آمریکا همچنان ادامه دارد. به این ترتیب، وعده های انتخاباتی اوباما مبنی بر تعطیلی این زندان عملی نمی شد.

کد خبر 356484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha