شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

خالق نماینده روسیه در رقابت‌های اسکار۲۰۱۷ به‌شدت مخالف خوردن پف‌فیل در سالن سینماست و قصد دارد مانع فروش این خوراکی محبوب سینماروها در سالن‌های نمایش ‌دهنده فیلم تازه خود شود.

فیلم بهشت

به گزارش همشهري، آندري كنچالفسكي كه «بهشت» او يكي از 9فيلم حاضر در فهرست آثار برگزيده بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار هشتاد و نهم است، با اشاره به لزوم ممنوع شدن استفاده از پاپ‌كورن در اكران فيلم خود به خبرگزاري تاس روسيه گفت: آنچه من مي‌سازم، به درد مشتريان پاپ‌كورن نمي‌خورد و مي‌خواهم مطمئن شوم فروش اين خوراكي در اكران بهشت ممنوع است؛ اين در حالي است كه نمايش تازه‌ترين تجربه كارگرداني فيلمساز نامدار روسي از 19ژانويه در سينماهاي روسيه آغاز مي‌شود.

كنچالفسكي 79ساله كه سابقه فعاليت در هاليوود را در كارنامه دارد، سال‌هاست به يكي از مخالفان سرسخت سينماي تجاري آمريكا تبديل شده و از هر فرصتي براي ابراز اين مخالفت استفاده مي‌كند. او تابستان امسال با بهشت، شير نقره‌اي بهترين كارگردان را از هفتاد و سومين جشنواره ونيز برد؛ يعني همان جايزه‌اي كه 2سال پيش با «شب‌هاي سفيد پستچي» به‌دست آورده بود. نكته جالب اينكه كنچالفسكي اجازه نداد شب‌هاي سفيد پستچي براي سينماروهاي پاپ‌كورن‌خور اكران شود و از دولت روسيه خواست فيلم او را به آكادمي اسكار معرفي نكند.

اين‌بار البته اوضاع تا حدودي بهتر است و بهشت مي‌تواند به جمع 5نامزد نهايي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان راه يابد. داستان اين فيلم 130دقيقه‌اي و سياه و سفيد در دوران جنگ جهاني دوم مي‌گذرد و درباره رابطه 3شهروند روس، فرانسوي و آلماني است. كنچالفسكي برادر نيكيتا ميخالكف، فيلمساز برنده اسكار سينماي روسيه است؛ ضمن اينكه «قطار افسارگسيخته» او هم سال1985 نامزد دريافت 3جايزه اسكار ازجمله بهترين بازيگران مرد (براي جان وويت و اريك رابرتس) شده بود.

کد خبر 356398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha