شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

گروه‌ورزشی: ‌این اولین بار نبود که حجازی خود را لبه پرتگاه می‌دید.

اگرچه او در جلسه چهارشنبه شب تا پایان نیم‌فصل در سمت سرمربیگری استقلال ابقا شد [حجازی تا پایان نیم فصل ابقا شد] اما به نظر می‌رسد اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه در حالی به حجازی فرصت چندباره داده‌اند که خود او پس از دیدار برابر پیکان، پایان را پذیرفته است.

شاید به همین دلیل بود که پس از شنیدن اعتراف تلخ حجازی مبنی بر باختن، دیگر هیچ خبرنگاری راغب به پرسیدن سئوال نبود. چه سرمربی بازنده استقلال حرف آخر را اول زده بود.

 چند ساعت پس از پایان

 2 اتفاق به فاصله 3 ساعت رخ داد. حجازی در آزادی باخت را پذیرفت و چند ساعت بعد قلعه‌نویی نتوانست خود را به جلسه فوری باشگاه استقلال برساند. شاید وقتی آبی‌های پایتخت از حریف صنعتی خود با اختلاف 2 گل پیش افتادند خیلی‌ها حتی تصورش را هم نمی‌کردند که پایان چهارشنبه آبی‌ها به سیاهی بزند.

به‌خصوص وقتی پای آرش به گلزنی باز شد هواداران استقلال طلسم را شکسته می‌دیدند.54دقیقه بعد از این خوشبینی، نیمه تاریک استقلال جز اعتراض جمعی از هواداران و اعتراف تلخ سرمربی آبی‌ها که چشم‌هایش از عصبانیت سرخ‌سرخ بود حاصل دیگری به همراه نداشت.

 اولین اتفاق مهم و کلیشه‌ای استقلال انگار دوباره رقم خورد. چند ساعت بعد جلسه اضطراری هیأت‌مدیره باشگاه استقلال آبستن حوادث ویژه‌ای بود که نتیجه پایانی آن را می‌توان اتفاق دوم برشمرد؛ ابقای حجازی.

اجماع برای برکناری حجازی

 همه چیز از اراده‌ای غالب برای برکنار کردن ناصر حجازی از سمت سرمربیگری استقلال خبر می‌داد. مانورهای پیش از شروع جلسه حتی خیلی زود شکل رسانه‌ای به خود گرفت. تا جایی که یکی از اعضای هیأت‌مدیره با صراحت خاصی درباره سرنوشت محتوم ناصر حجازی سخن گفت و حتی بر ضرورت برکناری وی تأکید کرد.

 علیرضا نفریه در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها تصریح کرد: به نظر من با این کادر فنی به جایی نمی‌رسیم. باید تغییرات فوری در استقلال ایجاد کنیم. او به خوبی می‌دانست که با طرح چنین موضوعی علی فتح‌الله‌زاده در خصوص حمایت از حجازی تقریباً آخرین عضو همسو با خود را از دست خواهد داد. با این حال ضمن حمایت از گزینه‌هایی چون فیروز کریمی تصمیم گرفت مواضع جدی‌تری را هم اتخاذ کند.

 امیدوار رضایی نیز که پیش از شروع جلسه هیأت‌مدیره خطاب به جمعی از هواداران ناصر حجازی گفته بود: برای ادامه فعالیت حجازی در استقلال تلاش خواهم کرد، در جریان جلسه ضمن ابراز نارضایتی از نتایج ضعیف تیم حجازی وی را مستحق برکناری دانسته بود.

او از جمله طرفداران فیروز کریمی محسوب می‌شود. شرایط قبل از شروع جلسه انگار گویای برکناری قطعی ناصر حجازی بود. روند نشست فوری هیأت‌مدیره اما خیلی زود تغییر کرد.

قلعه‌نویی به جلسه نرسید

 اصلی‌ترین آلترناتیو ناصر حجازی برای قرار گرفتن در رأس کادرفنی استقلال هرگز نتوانست خود را به جلسه ویژه باشگاه استقلال برساند.

 امیر قلعه‌نویی که در گفت‌وگویی تأکید کرده بود مطمئن باشید منتظر شکست حجازی نیستم تا به استقلال برگردم، تنها چند ساعت پس از باخت سنگین آبی‌ها برابر پیکان برای انجام مذاکره نهایی با علی فتح‌الله‌زاده راهی دفتر مدیرعامل شد.

او تصور می‌کرد هیچ‌کس از این نشست باخبر نیست. چه بعد از پیاده شدن از خودروی شخصی‌اش توسط عده‌ای از هواداران که مقابل دفتر کار علی فتح‌الله‌زاده به منظور حمایت از حجازی تجمع کرده بودند، مورد تهدید قرار گرفت.

ابقای حجازی

 نتیجه جلسه اضطراری هیأت‌مدیره باشگاه استقلال که بعد از باخت هفته دوازدهم برای چندمین بار تشکیل و موضوع برکناری ناصر حجازی را در اولویت خود قرار می‌داد برخلاف پیش‌بینی‌ها حکم به حذف بازنده بزرگ نمی‌داد.

علت این تصمیم اما کاملاً روشن بود.قلعه‌نویی بعد از اتفاقات چهارشنبه‌شب که عده‌ای حتی ضمن تهدیدش به او اجازه ندادند وارد ساختمان شود، عطای استقلال را به لقایش بخشیده و گفته با این شرایط محال است که برگردم. دیگر گزینه موردنظر هیأت‌مدیره نیز از حاضران در جلسه رأی اعتماد نگرفت. گویا فیروز کریمی برای نزدیک شدن به نیمکت فنی استقلال، ‌باید کمی بیشتر از یک نفر حامی برای خود دست‌وپا کند.

 شاید به دلیل میسر نشدن همین خواسته بود که امیدوار رضایی جلسه چهارشنبه شب را به حالت قهر ترک کرد. او در حالی رأی خود را برای جذب سرمربی استقلال اهواز در جلسات هیأت‌مدیره بارها هزینه کرده که البته در گفت‌وگوهای رسانه‌ای‌اش تمامیت این موضوع را شایعه می‌داند. رضایی تأکید می‌کند: حمایت من از کریمی شایعه محض است.

 دیگر عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال اما در مصاحبه با همشهری برکناری حجازی را راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات این تیم ندانست.

پورحیدری که گفته می‌شود در جلسه چهارشنبه‌شب بیشتر شنونده بود تا گوینده، حمایت خود را از سرمربی برکنار شده استقلال به فاصله چند روز آشکار می‌کند و می‌گوید: مشکل این تیم کمبود بازیکن و افت روحی است و به اعتقاد من برکناری ناصر حجازی راه‌حل منطقی نیست.رأی پورحیدری در بین اعضای هیأت‌مدیره به سمت رأی فتح‌الله‌زاده متمایل خواهد شد.

تماس با حجازی

 هیأت‌مدیره بالاخره بعد از بررسی شرایط فعلی استقلال به این نتیجه رسید که به حجازی تا پایان نیم‌فصل فرصت دهد. آنها در حالی این تصمیم را رسماً اعلام کردند که نه امیر قلعه‌نویی و نه فیروز کریمی هیچ کدام تا امروز پاسخ مثبتی به پیشنهاد سرمربیگری استقلال نداده‌اند.

 اولی به انتظار سرمربی‌شدن در تیم‌ملی و دومی شاید همچنان در مسیر شوخ‌طبعی در مصاحبه‌هایش خطاب به حجازی می‌گوید: ناصرخان! خیالت راحت باشد، من به جای شما نمی‌آیم.دقایقی بعد از ابقای حجازی، این علی فتح‌الله‌زاده بود که ضمن تماس با دوست دیرینه‌اش تأکید کرد: از پنج بازی آینده استقلال، 21 امتیاز می‌خواهیم.حجازی نیز در پاسخ به شرط مدیرعامل باشگاه گفت: من هم برای ماندن شرط دارم و بعد نام چند بازیکن را به زبان آورد؛ وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی، مجتبی جباری و...

آخرین اخبار از تحولات استقلال حکایت از چرخش هیأت‌مدیره به سمت برکناری حجازی دارد. گویا فتح‌الله‌زاده از حجازی خواسته که مدیرفنی استقلال باشد، اما حجازی اعلام کرده که فقط حاضر است با یونگ به عنوان سرمربی کار کند.

 در هیأت‌مدیره هم فتح‌الله‌زاده، رضایی و پورحیدری چندان با حضور قلعه‌نویی موافق نیستند، اما علیان، نفریه و دانشجو چندان مخالفتی با حضور امیر ندارند. با این حساب رقابت میان کریمی و قلعه‌نویی همچنان ادامه دارد. رقابتی که در آن دست بالا را قلعه‌نویی دارد.

کد خبر 35635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز