همشهری آنلاین: تبلیغات خمیر دندان‌های سفید کننده گمراه کننده است، این خمیر دندان‌ها می‌تواند آسیب‌زا باشد.

خمیردندان سفید کننده

به گزارش مهر، دکتر لیلا عطایی در نشست خبری یازدهمین کنگره علمی سالیانه دندانپزشکان عمومی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۹۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شود، با انتقاد از تبلیغات تلویزیونی در مورد خمیر دندان‌های سفیدکننده، اظهارداشت: این تبلیغات متاسفانه یک امر اشتباه را رواج می‌دهد. خمیردندان‌هایی که ادعا می‌شود سفید کننده است حتی در برخی موارد باعث حساس کردن دندان‌ها می‌شود، به صورتی‌که در برخی موارد آسیب‌های طولانی مدت را به دندان‌های افراد وارد کرده است.

این دندانپزشک عمومی در حوزه زیبایی افزود: زیباسازی دندن‌ها اخیرا بین مردم ما رایج شده است. در فضای مجازی تبلیغاتی دیده می‌شود که بدون تراش، دندان‌ها را زیبا کنیم و چرا که اگر دندان تراش بخورد فاجعه درست می‌کند، اما برخی دیگر می‌گویند اگر دندان را تراش ندهیم لثه آسیب می‌بیند، لذا یکی از محورهای کنگره چالش بین این دو نگرش خواهد بود. البته اینکه اصلا زیباسازی دندان را انجام بدهیم یا نه، خود یک بحث مفصل دیگراست، اما اگر بخواهیم زیباسازی انجام بدهیم از چه روشی استفاده کنیم بهتر است در درجه بعدی مطرح می‌شود.

  • انتقاد از تبلیغات تلویزیونی در مورد خمیردندان‌های سفیدکننده

عطایی با انتقاد از تبلیغات تلویزیونی در مورد خمیردندان‌های سفیدکننده گفت: این تبلیغات متاسفانه یک امر اشتباه را رواج می‌دهد. خمیردندان‌هایی که ادعا می‌شود سفیدکننده است حتی در برخی موارد باعث حساس کردن دندان‌ها می‌شود، بصورتی‌که در برخی موارد آسیب‌های طولانی مدت را به دندان‌های افراد وارد کرده است.

در ادامه دکتر آرزو علایی متخصص بیماری‌های دهان، گفت: سرطان دهان می‌تواند از یک قرمزی یا سفیدی غیرعادی، زخم طولانی مدت یا برآمدگی‌های غیرعادی شروع شود.

وی افزود: سرطان دهان در حالت حاد حتی می‌تواند باعث مرگ بیمار نیز بشود. سرطان می‌تواند از یک قرمزی یا سفیدی غیرعادی یا زخم طولانی مدت یا برآمدگی‌های غیرعادی شروع شود.

دبیر مشاور علمی بیماری‌های دهان و دندان یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: هر بیماری لثه بدلیل افزایش پوسیدگی‌ها و جرم‌ها در دهان است که این امر باعث می‌شود هرگونه ایمپلنت یا عمل خاص بر روی دندان انجام نشود چرا که باید ابتدا لثه‌ها را درمان کرد.

این متخصص بیماری‌های دهان گفت: دهان نیز می‌تواند مثل سایر اعضای بدن دچار سرطان شود. این سرطان در حالت حاد حتی می‌تواند باعث مرگ بیمار نیز بشود. سرطان می‌تواند از یک قرمزی یا سفیدی غیرعادی یا زخم طولانی مدت یا برآمدگی‌های غیرعادی شروع شود، لذا بیماران می‌توانند در صورت مشاهده هر یک از این علامت‌ها به متخصصین مراجعه کنند تا از همان ابتدا جلوی سرطان گرفته شود.

علایی در نهایت با اشاره به مضرات سیگار گفت: سیگاری‌ها معمولا در کف زبان دچار مشکلاتی می‌شوند. سیگار باعث تغییر ظاهر و فرم سلول‌ها شده که در نهایت می‌تواند حتی به سرطان ختم شود.

کد خبر 356343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha