سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گفته می‌شود که ممکن است بلاخره سال آینده شاهد عرضه آیفون ۸ پرو باشیم، مدلی بسیار باکیفیت و متفاوت که اپل قصد دارد در آن هر چه دارد رو کند تا دهمین سالگرد تولید آیفون را با یک آیفون فوق‌العاده جشن بگیرد.

اپل

ظاهرا این مدل صفحه‌نمایش OLED از دو طرف خمیده، حسگر اثرانگشت که زیر صفحه‌نمایش جاسازی شده و علاوه بر این‌ها قابلیت پشتیبانی از قلم اپل را دارد.

اپل برنامه استفاده از قلم را در یکی از مدل‌های سال آینده‌اش خیلی جدی دنبال می‌کند. این موضوع از طریق بررسی یکی از اسناد ثبت اختراع این شرکت مشخص شده که به قابلیت‌های قلم اپل برای گوشی می‌پردازد.

سندی که نشان می‌دهد چطور کاربر می‌تواند با قلم روی گوشی کار کند، اپ‌ها را باز کند، طراحی کند، بنویسد و با تصاویر مختلف کار کند.

در حال حاضر قلم اپل برای هر دو مدل آیپد پرو عرضه شده است و اگر این شرکت بخواهد برای یکی از مدل‌های آیفون ۸ خود هم قلم تولید کند باید گفت دستگاهی به بازار عرضه کرده که می‌تواند جای سامسونگ گلکسی نوت جدید را بگیرد.

در صورتی که سامسونگ سال آینده باز هم تصمیم به تولید گوشی‌های سری نوت داشته باشد، رقابت این دو غول بزرگ دنیای موبایل پیچیده‌تر از همیشه خواهد شد.

زمانی که هنوز آیفون ۷  معرفی نشده بود، شایعات به این موضوع اشاره می‌کردند که آیفون ۷ یک مدل پرو هم خواهد داشت. اتفاقی که هرگز رخ نداد و اپل گوشی‌های جدید خودش را در دو مدل معمولی و پلاس راهی بازار کرد.

حالا شایعات می‌گویند که به مناسبت ده سالگی آیفون در سال آینده یک مدل پرو از این محصول راهی بازار می‌شود که از همه نظر با مدل‌های دیگر متفاوت است.

 مدلی که به احتمال زیاد صفحه نمایش OLED خمیده دارد و حالا شایعات می‌گویند که از قلم مخصوص هم پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد همان قلمی که برای آیپد پرو استفاده کرده بود را روی آیفون ۸ قرار دهد. حتی این شرکت پتنت جدیدی ثبت کرده که در آن به استفاده از قلم روی محصولات آینده‌ی اپل اشاره شده است.

در این پتنت گفته شده که قلم آیفون ۸ یکسری منوی جدید به دستگاه اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند گوشی را با این محصول کنترل کنند. همچنین این قلم می‌تواند یکسری برنامه‌ی مخصوص و حتی قفل گوشی را هم باز کند.

 Patentlyapple

کد خبر 356124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha