همشهری آنلاین: ‌مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: میقان به واقع در خطر است.

میقان در خطر است

‌به گزارش ایسنا، ‌ابراهیمی کارنامی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در رابطه با تالاب میقان اراک عنوان کرد: مسئله گرد و غبارهای ناشی از بی‌آبی میقان جدی است و بیش‌ترین حجم ذرات کم‌تر از 2.5 میکرون مربوط به تالاب میقان است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید نگاه فرا دستگاهی به تالاب میقان داشته باشند و باید اقدام هماهنگی در جهت جبران خسارات انجام شود و باور کنیم میقان به آب نیاز دارد.

ابراهیمی افزود: از 18 آذرماه با مثبت بودن نتیجه بررسی شیوع آنفلوآنزا بلافاصله اقدامات عملیاتی جهت مقابله با این بیماری در استان آغاز شد.

وی با بیان این که تمامی مجوزهای شکار در استان لغو شده و قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از روز گذشته تشکیل و شروع به کار کرده است، گفت: تلفات از روز گذشته افزایش یافته است.

مسئول قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز گفت: در بررسی‌های انجام شده در خصوص مرغداری‌ها نتیجه تست سه واحد مرغ تخم‌‌‌گذار مثبت بود که طیور بیمار معدوم شدند. همچنین طیور یکی از روستاها نیز به صورت کامل معدوم شد.

سعید فرخی بیان کرد: صرف نظر از مورد مذکور گزارش دیگری در خصوص مثبت بودن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای طیور صنعتی و بومی ارائه نشده است.

وی عنوان کرد: کشتارگاه‌ها با تمامی ظرفیت فعال هستند و تمامی مرغ مصرفی که وارد بازار می‌شود، کاملا سالم است. به لحاظ امکانات نیز مشکلی وجود ندارد، اما باید توجه داشت که درمان خاصی برای این بیماری نمی‌توان انجام داد.

طبق اين گزارش، در این جلسه گزارشی در خصوص وضعیت تالاب میقان اراک و تاثیر ایجاد سدها و بندها در کاهش حقابه این تالاب و راهکارهای موثر جهت جبران تخریب‌ها توسط شبکه محیط زیست خانه سازمان‌های غیردولتی استان ارائه شد.

در این رابطه مصوب شد سازمان برنامه و بودجه به عنوان دستگاه فرابخشی جهت بررسی موضوع تالاب میقان و تاثیر سدها و بندها بر حقابه تالاب و ارائه راهکاری موثر انتخاب شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد در تاریخ 30 آذرماه بازدیدی از کارخانه ایرالکو و بررسی تعطیلی نیم خط شمالی خط چهار بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی استان انجام و گزارش اقدامات ارائه شود.

کد خبر 355928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha