همشهری آنلاین: امین یوسف نژاد هندبالیست جوان ایران با عقد قراردادی به تیم متالورگ مقدونیه پیوست تا جمع لژیونرهای ایرانی حاضر در اروپا به عدد ۱۰ برسد.

امین یوسف‌نژاد

به گزارش مهر، امین یوسف نژاد هندبالیست جوان ایران چند هفته پیش در حالیکه برای همراهی در این فصل لیگ برتر باشگاه‌های کشور با تیم شهرداری کاشان قرارداد داشت با، هماهنگی این باشگاه راهی تونس شد تا در تست‌های آمادگی یکی از باشگاه‌های این کشور شرکت کند، در نهایت با پیشنهاد مقدونی متالورگ روبرو شد و بعد از حضور در تمرینات متالورگ، با این تیم اروپایی قرارداد همکاری امضا کرد.

یوسف نژاد که تابستان سال جاری تیم ملی جوانان ایران را به عنوان کاپیتان در رقابت‌های قهرمانی آسیا همراه کرد و در تیم ملی بزرگسالان کشورمان نیز در مسابقات انتخابی المپیک ریو بازی کرده بود، یکی از بهترین‌های لیگ ایران است که پس از درخشش در دیدارهای جام باشگاه‌های آسیا ( آبان ماه سال جاری) مورد توجه تیم‌های مطرحی از اروپا و آفریقا قرار گرفت.

اولین پیشنهاد یوسف نژاد از تونس بود. باشگاه الفریقی تونس خواهان این ملی پوش جوان کشورمان بود. الفریقی در سالن شریف بلامین تونس با ظرفیت ۲۵۰۰ تماشاچی مسابقه می‌دهد. این تیم بازیکنان مطرح دیگری هم از قاره آفریقا داشته و در لیگ ملی تونس همراه با این ورزشکاران ۱۲ بار قهرمان شده است.

یوسف نژاد پس از تمرین با این تیم به ترکیه سفر کرد و از آنجا در تیم باشگاهی متالورگ مقدونیه حضور یافت تا شرایط این تیم اروپایی را نیز بررسی کرده و تصمیم نهایی خود را برای پیوستن با این دو تیم مطرح بگیرد.

باشگاه متالورگ مقدونیه از سال ۱۹۷۱ تشکیل شده است و از سال ۱۹۹۶ تیم هندبال این باشگاه در لیگ منطقه‌ای سه و لیگ قهرمانان اروپا و لیگ داخلی کشور مقدونیه بازی می‌کند.

این تیم تحت پوشش صنعت فولاد این کشور فعالیت می‌کند. متالورگ در مجموع ۶ بار عنوان قهرمانی لیگ برتر هندبال مقدونیه را تصاحب کرده است. بعد از تیم واردار مقدونیه که از تیم‌های مطرح و صاحب سبک در هندبال اروپاست این تیم دومین و مطرح‌ترین تیم هندبال این کشور است. متالورگ آخرین بار در سال ۲۰۱۴ کاپ قهرمانی سوپر لیگ باشگاه‌های مقدونیه را بدست آورد.

با پیوستن امین یوسف نژاد به عنوان جوان ترین لژیونر هندبال ایران به این تیم اروپایی جمع ملی پوشان لژیونر ایران در هندبال اروپا به عدد ده رسید.

  • بازیکنان هندبال ایران در اروپا به این شرح هستند:

افشین صادقی : گوساوو سوئیس
ایمان جمالی : مشکووبرست بلاروس
محسن باباصفری : گزتپه ترکیه
شاهو نصرتی : استوابخارست رومانی
سجاد استکی : دیناموبخارست رومانی
الله کرم استکی: دیناموبخارست رومانی
سید علیرضا موسوی : دیناموبخارست رومانی
دانیل کومایش نژاد : مالمو سوئد
ساسان موسی خانی :تیم ازمیر در لیگ دسته اول ترکیه
امین یوسف نژاد: متالورگ مقدونیه

در صورت پیوستن پوریا نوروزی دیگر ملی پوش جوان کشورمان به باشگاه‌های آلمانی جمع لژیونر‌های هندبال ایران به عدد یازده می‌رسد.

کد خبر 355709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha