سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

«قتل شبه عمد» است، نه «عمد». این تصمیمی بود که دیروز قضات عالی رتبه دادگاه کیفری درباره زنی جوان به نام شهرزاد گرفتند.

دادگاه متهم

او متهم است كه نامزدش را در يك درگيري به قتل رسانده و پرونده‌اش نيز با اتهام «قتل عمد» به دادگاه فرستاده شده بود اما وقتي قضات دادگاه دفاعيات وي را شنيدند اتهام او را به «قتل شبه عمد» تبديل كردند تا او از مجازات قصاص نجات يابد.

بامداد 24فروردين‌ماه امسال مرد جواني با ضربه چاقوي نامزدش در خانه‌اي حوالي بزرگراه اشرفي اصفهاني به قتل رسيد. زن جوان كه به تنهايي زندگي مي‌كرد ‌در جريان تحقيقات به پليس گفت: بعد از فوت شوهرم مرد جوان كه از دوستان او بود از من خواستگاري كرد و نامزد شديم. در اين مدت فهميدم كه نامزدم به مواد‌مخدر اعتياد دارد و از ازدواج با او منصرف شدم تا اينكه او به خانه‌ام آمد و با يكديگر درگير شديم و وي زخمي شد و در نهايت جانش را از دست داد. با اينكه شهرزاد ادعا مي‌كرد كه ناخواسته با چاقو به نامزدش ضربه زده اما پرونده او به اتهام قتل عمد به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاكمه كه صبح ديروز در شعبه دهم به رياست قاضي محمدباقر قربان‌زاده برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان كيفرخواست را قرائت كرد و اتهام شهرزاد را قتل عمد اعلام كرد، سپس پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولياي دم خواستار قصاص شهرزاد شدند.
در ادامه زن جوان در دفاع از خودش گفت: نامزدم گاهي به خانه‌ام مي‌آمد تا اينكه شب حادثه درحالي‌كه غذا گرفته بود به خانه‌ام آمد. او علاوه بر غذا يك چاقو و يك پايپ نيز دستش بود. آنها را در خانه‌ام گذاشت و رفت.

متهم ادامه داد: چند ساعت بعد وقتي برگشت حالت عادي نداشت و با من درگير شد. فهميدم مواد مصرف كرده، گفتم كه چرا دوباره سراغ مواد رفته اي؟ عصباني شد و چاقويش را از روي جاكفشي برداشت. او را هل دادم و چاقو از دستش افتاد و خودم چاقو را برداشتم. دسته چاقو در دست من و تيغه‌اش در دست او بود. موهايم را مي‌كشيد. گفتم رهايم كن و همزمان او را هل دادم و از در بيرون انداختم. بعد از چند لحظه وقتي در را باز كردم فهميدم چاقو به گردنش برخورد كرده و مجروح شده است. به او آب دادم و از اورژانس كمك خواستم اما وقتي امدادگران رسيدند فوت شده بود.

وقتي حرف‌هاي شهرزاد به اينجا رسيد، رئيس دادگاه 10دقيقه تنفس اعلام كرد و همراه با مستشاران دادگاه وارد شور شد. با شروع مجدد جلسه محاكمه قاضي قربان‌زاده اعلام كرد كه با توجه به «دفاعيات متهم» و «بريدگي سطحي بدن مقتول»، اتهام شهرزاد قتل شبه عمد است. شهرزاد اين بار در دفاع از خود گفت: من به هيچ وجه قصد به قتل رساندن نامزدم را نداشتم و ناخواسته باعث مرگش شدم. همچنين وكيل مدافع او در دفاع از موكلش اقدام او را خطاي محض منجر به قتل دانست و خواستار تبرئه او شد. در نهايت با اخذ آخرين دفاع از متهم، قضات دادگاه وارد شور شدند.

کد خبر 355518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha