دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» با حضور هنرمندان ۸ کشور و هنرمندانی از ۱۰ استان ایران از ۲۲ آذر در ۶ فرهنگسرای تهران آغاز به‌کار کرد و تا پنجشنبه ۲۵ آذر ادامه دارد.

پیامبر

به گزارش همشهري، جشنواره موسيقي پيامبر مهرباني كه همزمان با هفته وحدت و سالروز ميلاد باسعادت حضرت محمدمصطفي(ص) برگزار مي‌شود، امسال ميزبان هنرمندان مسلمان از كشورهاي ازبكستان، افغانستان، الجزاير، پاكستان، تاجيكستان، تونس، قرقيزستان و قزاقستان است. ضمن اينكه گروه‌هاي موسيقي از شهرها و استان‌هاي ايلام، اهواز، بهبهان، تركمن، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، كردستان، گلستان، مركزي و گروه‌هاي دستگاهي از ايران هم در كنار گروه‌هاي خارجي به اجراي برنامه مي‌پردازند.

حضور يك سخنران ويژه از كشور فرانسه و 43مهمان خارجي از ويژگي‌هاي اين دوره جشنواره پيامبر مهرباني است كه آثار حاضر در آن را گروهي از موسيقي‌دانان حرفه‌اي شامل احمد پژمان، اسماعيل تهراني، كريم قرباني، بابك ربوخه، امير عبدالحسيني، كيوان پهلوان و رضا مهدوي برگزيده‌اند. گروه‌هاي داخلي و خارجي در فرهنگسراهاي ارسباران، انديشه، بهمن، بهاران، خاوران و فردوس برنامه اجرا مي‌كنند و مراسم اختتاميه شامگاه پنجشنبه آينده در فرهنگسراي بهمن برگزار مي‌شود.

همزمان با آغاز به‌كار جشنواره موسيقي پيامبر مهرباني، شهردار تهران در پيامي با اشاره به تفاوت اين جشنواره با ديگر رويدادهاي هنري مشابه افزود: اين جشنواره كه به نام حضرت خاتم انبيا(ص) متبرك است، از آن رو نسبت به ساير رويدادهاي هنري ارج و قربي بالاتر مي‌يابد كه به ياد آوريم در اين زمانه، آتش جنگ‌افروزي‌ها و خشونت‌ورزي‌ها به بهانه دينداري‌هاي دروغين در جاي‌جاي جهان شعله مي‌كشد. حال آنكه رسول اكرم(ص) چنان جان و دلي زلال و روحي مشفق داشتند كه در حديثي فرمودند: «شكستن شاخه‌اي از درخت به نزد من مانند شكستن بال فرشتگان است».

در بخشي ديگر از پيام محمدباقر قاليباف به مناسبت آغاز دومين جشنواره موسيقي پيامبر مهرباني آمده است: از سوي ديگر، اين جشنواره تفاوتي آشكار با ساير نمونه‌هاي مشابه مي‌يابد، از آن جهت كه مهمان ارجمندش نه براي رقابت و سبقت‌جويي بلكه براي همدلي و همزباني و صلح و دوستي، بر سر خوان نعمت و عطوفت پيامبر والامقام اسلام(ص) گرد هم آمده‌اند تا با زبان زيباي آواها و نواها و اشعار نغز، راوي عظمت و مهرباني آن حضرت باشند. اميد است هنرمندان و انديشمندان جهان اسلام در ترسيم و معرفي چهره زيباي اسلام و نبي‌مكرم آن، همواره پيشگام و موفق باشند.

کد خبر 355355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha