همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در چهارمین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، با حضور در مجتمع بیمارستانی حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مرکز پرتو درمانی ولایت، مرکز سوانح و سوختگی و مجتمع مراکز تحقیقاتی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه را افتتاح کرد.

بیمارستان سوختگی زاهدان

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، مرکز پرتو درمانی ولایت در زمینی به مساحت 2100 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال ساخته شده و به پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مجهز شده است را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت، مرکز سوانح و سوختگی کوثر مجتمع بیمارستانی حضرت علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان که با زیربنای 4 هزار و 500 متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ساخته و با 65 میلیارد ریال تجهیز شده است را افتتاح کرد. این مرکز مجهزترین مرکز سوختگی کشور است.

همچنین با حضور دکتر هاشمی مجتمع مراکز تحقیقاتی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره برداری رسید. این مرکز در طول مدت 4 ماه با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان در زمینی با زیربنای 873 متر مربع ساخته شده است.

بازدید از پروژه‌های در دست ساخت این بیمارستان مانند مرکز غربالگری سرطان با زیربنای 575 متر مربع با 63 درصد پیشرفت فیزیکی و زایشگاه و بلوک زایمانی این مجتمع بیمارستانی با زیربنای 790 متر مربع و پیشرفت فیزیکی 53 درصد و تسریع در تکمیل این پروژه‌ها از دیگر برنامه‌های روز چهارم سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان بود.

 مجتمع بيمارستاني حضرت علی ابن ابیطالب زاهدان دارای 570 تخت فعال و 770 تخت مصوب است که به عنوان بزرگترین و مجهزترین بیمارستان استان سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.

کد خبر 355344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha