همشهری آنلاین: مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از اخراج دو دانشجوی متخلف و جریمه یک عضو هیات علمی به دلیل تخلفات علمی خبر داد و گفت: این موضوع در کمیته برخورد با تخلفات علمی دانشگاه مشخص شد.

به گزارش مهر، دکتر منصور سلطانیه با بیان اینکه برخورد دانشگاه علم و صنعت ايران در مقابله با تخلفات علمی، غیرقابل اغماض است و با حساسیت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون سه پرونده به این کمیته ارجاع شده که منجر به اخراج دو دانشجوی متخلف و جریمه یک عضو هیات علمی شده است.

وی گفت: برای دو دانشجوی متخلف، مجازات اخراج از دانشگاه در نظر گرفته شد و پرونده ارتقای یک عضو هیات علمی که تخلف وی محرز شده بود نیز مجددا بررسی شد که در نتیجه، علاوه بر لغو پایه‌های سالیانه به مدت سه سال، گرنت پژوهشی (اعتبار پژوهشی) نیز برای سه سال به وی پرداخت نمی‌شود و تا سه سال، دانشجوی تحصیلات تکمیلی به وی معرفی نخواهد شد.

دكتر تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت نيز ابراز کرد: برای جلوگیری از مشکلات این چنینی، آیین‌نامه تخلفات پژوهشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ابلاغ شده است.

وی گفت: هر چند سه تخلف پژوهشی در مقایسه با هفت هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بیش از ۴۰۰ عضو هیات علمی، زیاد نیست اما عزم جدی مسئولان دانشگاه علم و صنعت بر این است که از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

کد خبر 355216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha