مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: در پی تصمیم سه‌شنبه شب در جلسه‌ای که میان شهردار تهران و وزیر کشور برگزار شد، مجوز‌های طرح ترافیک قدیمی فقط تا 15 آبان ماه اعتبار دارند

پس از این زمان خودروها تنها با مجوز جدید طرح ترافیک حق ورود به محدوده طرح را دارند و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: در جلسه اخیر شورای‌عالی ترافیک به ریاست وزیر کشور با مدیریت شهری به پیشنهاد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مقرر شد با توجه به سهمیه‌بندی بنزین و در اولویت قرار داشتن حمل‌ونقل عمومی قیمت مجوز‌های طرح ترافیک برای آژانس‌ها و مینی‌بوس‌ها افزایش نیابد.
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح 22 طرح در منطقه 22 شهر تهران در پاسخ به سؤال همشهری در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی شهرداری تهران در مورد مجوز طرح ترافیک ضمن اعلام این مطلب گفت: در مجموع برای آژانس‌ها و مینی بوس‌ها 12 هزار برچسب و کارت مجوز طرح ترافیک با قیمت یکصد هزار تومان و با اعتبار 18 ماهه صادر می‌شود که به این ترتیب با توجه به افزایش مهلت اعتبار تا پایان سال 87، نرخ مجوز ترافیک نسبت به قیمت 65 هزار تومانی آن در سال گذشته با افزایشی مواجه نشده است.
وی همچنین در مورد قیمت مجوز طرح ترافیک خودروهای دولتی گفت: قیمت مجوز طرح ترافیک برای خودروهایی که سند دولتی دارند و مورد تایید وزارت اقتصاد و دارایی هستند از 750 هزار تومان به 500 هزار تومان تقلیل یافت.
وی در ادامه درباره نحوه پرداخت مابه‌التفاوت نرخ مجوز‌های طرح ترافیک گفت: مقرر شد ما به‌التفاوت مبلغ پرداختی از سوی دولت به شهرداری تهران از محل بدهی‌های دولت به شهرداری تسویه شود، گرچه به گفته قالیباف با درنظرگرفتن 500‌میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری تهران حدود 5 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش مجوز‌های طرح ترافیک بسیار ناچیز بود و  رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود.
در مورد آژانس‌ها نیز به تازگی لیست درخواست آنها ارائه شده بنابراین هنوز پولی بابت مجوز به شهرداری از سوی آژانس‌ها پرداخت نشده است و در مورد معلولین، جانبازان، ‌خانواده‌های شهدا، ‌بیماران صعب العلاج و خبرنگاران نیز همان بیست هزار تومان اعلام شده معتبر است.
درهرحال طبق اعلام قبلی شهرداری تهران اعتبار مجوز‌های جدید طرح ترافیک از 15 آبان ماه جاری آغاز و تا اول فروردین ماه سال 88 معتبر خواهند بود.
قالیباف همچنین درخصوص کمبود سهمیه بنزین برای ماشین‌آلات خدمات شهری گفت: در حال حاضر با مشکل جدی کمبود بنزین برای ماشین آلات خدمات شهری مواجه هستیم که امیدواریم طبق قولی که مسئولان تبصره 13 به ما داده‌اند هر چه سریعتر راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.
وی تاکید کرد: نهادهای خدماتی مانند شهرداری نباید با کمبود بنزین مواجه باشند زیرا بدین‌وسیله خدمات‌رسانی به مردم مختل می شود.
شهردار تهران ادامه داد: بیشتر ماشین آلات نظافت، فضای سبز و خدمات شهری شهرداری تهران بنزین سوز هستند و کمبود سهمیه بنزین بخش عمده‌ای از خدمات آنها را دچار مشکل کرده است.
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از مسئولین از تصویب 4 خط مونوریل در طرح جامع شهر تهران خبر داده‌اند، گفت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک سیاست‌های کلی حمل‌ونقل را مشخص می‌کند که این طرح در حال حاضر در دست بررسی شورای شهر قرار داشته و هنوز به شورای عالی ترافیک ارسال نشده است.
وی افزود: بر این اساس هنوز در مورد تعداد خطوط مونوریل و اینکه چند کیلومتر و در چه نقاطی احداث شود تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.
بنابراین گزارش روز گذشته 22 طرح عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی با حضور شهردار تهران در سطح منطقه 22 تهران به بهره‌برداری رسید.
همچنین کلنگ ساخت 14 مدرسه، مسجد، زیر گذر باغ و پلی کلینیک در منطقه 22 با پیش‌بینی هزینه‌ای معادل 200 میلیارد ریال به زمین زده شد.
قالیباف تکمیل بزرگراه همت و ادامه بزرگراه آزادگان را از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شهرداری در منطقه 22 عنوان کرد و گفت: شهرداری منطقه 22 در حوزه شهری با مشکل خاصی مواجه نیست، اما آب و فاضلاب این منطقه دچار مشکلاتی است که باید توسط سازمان‌های ذی‌ربط این مشکلات حل شود.

کد خبر 35490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز