قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: کاهش ٢٥درصدی اعتیاد نیازمند مردمی‌کردن مبارزه با موادمخدر است.

علي مويدي در‎ نخستين همايش ملي صيانت و گفتمان‌سازي اجتماعي‌شدن مبارزه با مواد‌مخدر و اقدام و عمل در سازمان‌هاي مردم‌نهاد با اشاره به لزوم كاهش آسيب‌هاي اجتماعي با تقدير از همراهي سمن‌ها در مبارزه و پيشگيري از اعتياد اظهار داشت: با حضور پررنگ و مؤثر سمن‌ها حتما شاهد اقدامات جدي و اثرگذار در كاهش اعتياد در آينده خواهيم بود. قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر افزود: مردمي‌كردن اين مبارزه نيازمند ايجاد زيرساخت‌هاي علمي و فني است و بهره‌گيري از توانمندي‌هاي مردم نيازمند دانش تخصصي است. اين مهم بدون گفتمان‌سازي‌ قطعا به نتيجه نخواهد رسيد و براي كاهش تقاضاي موادمخدر و اجتماعي‌شدن اين مبارزه در سطح كلان، زيرساخت‌ها فراهم شده است.

مؤيدي با اشاره به سياست ابلاغي رهبري گفت: براساس اين سياست ما موظف به كاهش 25درصدي اعتياد تا پايان برنامه ششم هستيم كه دستيابي به اين هدف نيازمند برنامه‌ريزي در تمام حوزه‌ها ازجمله كاهش تقاضا و كاهش عرضه است.وي خاطرنشان كرد: اين مهم قطعا بدون مشاركت مردم امكان‌پذير نخواهد بود لذا تلاش خواهيم كرد با گفتمان‌سازي‌ و بهره‌مندي از نظرات صاحب‌نظران، ضرورت‌هاي اين حوزه را تبيين كنيم.

مؤيدي اضافه كرد: خوشبختانه رويكرد ستاد مبارزه با مواد‌مخدر رويكردي اجتماعي است و در سال‌هاي اخير با اولويت قراردادن اين بخش تلاش شده با استفاده از قابليت‌هاي اين حوزه، گام‌هاي مؤثري برداشته شود. وي گفت: ما با لطف خداوند مي‌توانيم شاهد تحول و شتاب در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي باشيم.

به گفته مويدي برگزاري 3جلسه مقام معظم رهبري با روساي قوا در حوزه مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي، حساسيت در اين حوزه را افزايش داده است. وي خاطرنشان كرد: ما معتقديم براي اثربخشي در اين مبارزه، استفاده همه جانبه از توانمندي‌هاي ارزشمند مردم است و امروز 2 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتياد در حال فعاليت هستند و اين نشانه قابليت بالاي اين بخش است.

  • دولت به تنهايي نمي‌تواند در حوزه اعتياد اقدام كند

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در حوزه شهروندي نيز با بيان اينكه دولت به‌تنهايي نمي‌تواند در حوزه اعتياد اقدام كند، گفت: اكنون وضعيت جامعه در حوزه اعتياد به بحران رسيده است.

الهام امين‌زاده با اشاره به نقش دولت در پيشگيري و كاهش اعتياد در جامعه اظهار كرد: سلامت اجتماعي جامعه امري مهم است كه بايد به‌طور جدي مدنظر قرار گيرد و كمك سمن‌ها در اين موضوع مي‌تواند مؤثر واقع شود. وي افزود: پيش از بحث پيشگيري از اعتياد بايد به سلامت اجتماعي بپردازيم كه امري مهم است؛ يعني بايد جامعه را به قدري بانشاط، زيبا و سالم كنيم كه هيچ فردي به سمت جرايم و آسيب‌ها نرود و بدون شك سمن‌ها مي‌توانند در اين امر نقش مهمي راايفا كنند.

کد خبر 354303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha