چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرار است شرکت BMW در سال ۲۰۱۷ نمونه جدیدی از خودروی الکتریکی i۳ را با طراحی بهینه و کارآیی بالاتر به بازار عرضه کند.

کم مصرف‌ترین خودروی الکتریکی با طراحی بهینه سال آینده وارد بازار می‌شود

به گزارش ایرنا، قرار است باتری‌هایی در قسمت جلو و عقب این خودرو کارگذاشته شود تا برد این خودرو الکتریکی به میزان 50 درصد افزایش یابد. در حال حاضر خودرو i3 با هر بار شارژ قادر است حداکثر 300 کیلومتر را طی کند.

خودروی i3 یک خودروی شهری الکتریکی است که به صورت انبوه تولید شده و در ساخت آن از پلیمرهای تقویت شده با استفاده از فیبر کربن بهره گرفته شده است. خودرو i3 به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو سال 2016 شناخته شده است.

با تمام این اوصاف، خودرو i3 حداقل دارای چند رقیب جدی در بازار خودروهای الکتریکی است. نسل سوم خودروی تسلا که قادر است 345 کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند و خودرو بولت که با هر بار شارژ می‌تواند 385 کیلومتر را بپیماید، رقبای اصلی i3 محسوب می‌شوند.

شرکت BMW سرمایه‌گذاری زودهنگام و سنگینی را در زمینه خودروهای الکتریکی انجام داده است، اما در طول سال گذشته تنها موفق به فروش 25 هزار دستگاه خودرو i3 شد. این شرکت امیدوار است با تغییر طراحی خودرو و افزایش کارآیی آن بتواند سهم بیش‌تری از بازار خودروهای الکتریکی را در سال 2017 به دست آورد.

کد خبر 353952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha