از ابتدای ‌امسال ۳۱۵ واگن جدید مترو وارد خطوط ریلی حمل‌ونقل پایتخت شده و می‌شود. به عبارت دیگر ۴۵ قطار جدید در خطوط مترو خدمت‌رسانی می‌کنند.

مترو

بدين‌ترتيب تعداد واگن‌هاي مترو طي امسال 26 درصد رشد خواهد داشت. هم‌اكنون حدود 1200 واگن در متروي تهران مسافران را جابه‌جا مي‌كنند.معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران از افزايش 50درصدي ظرفيت كارخانه واگن‌سازي‌ تهران در سالي كه با تدبير مقام معظم رهبري، سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نامگذاري شده، خبر داد و گفت:

از ابتداي امسال، 147واگن جديد وارد خطوط متروي پايتخت شده و تا پايان سال‌جاري نيز 168واگن جديد ديگر وارد ناوگان ريلي پايتخت مي‌شود. به گفته مازيار حسيني، هر رام قطار مترو شامل 7واگن است و به‌عبارتي، از اول امسال 21قطار جديد وارد خطوط متروي پايتخت شده و تا پايان سال‌جاري نيز 26واگن جديد ديگر وارد ناوگان ريلي پايتخت مي‌شود.

وي با اعلام اينكه سال 95 را مي‌توان سال شكوفايي متروي تهران ناميد، چرا كه تا آخر سال‌جاري خطوط 6 و 7 و خط متروي فرودگاه امام افتتاح مي‌شود، تأكيد كرد: اين شكوفايي به بهره‌برداري از خطوط سه‌گانه متروي پايتخت محدود نمي‌شود و رونق توليد و ورود واگن‌هاي جديد به خطوط موجود مترو و خطوط در دست ساخت را نيز دربر‌مي‌گيرد.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اينكه با افزايش 50درصدي ظرفيت كارخانه واگن‌سازي‌ تهران، براي نخستين‌بار در سال‌جاري، 45رام قطار جديد در اين كارخانه ساخته و وارد خطوط مترو شده و خواهد شد، خاطرنشان كرد: با تكميل مراحل ساخت‌وساز قطارهاي جديد، قطارهاي توليدي بلافاصله وارد خطوط مترو مي‌شوند.

هر 24ساعت يك واگن جديد مترو و به‌عبارتي، هر هفته 6 واگن و هر‌ماه 26واگن جديد در كارخانه واگن‌سازي‌ تهران توليد مي‌شود كه به اين ترتيب، هر 8 روز يك رام قطار جديد و هر‌ماه حدود 4 رام قطار جديد در اين كارخانه در دست توليد است كه با توجه به ركود حاكم بر صنايع كشور، اقدامي عملي در راستاي تحقق «اقتصاد مقاومتي» محسوب مي‌شود.

کد خبر 353939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha