مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

روند ساخت خط ۷متروی تهران ۸۵درصد پیشرفت داشته است. همچنین فاز اول بهره‌برداری خط ۷مترو در بخش ساخت تونل صددرصد پیشرفت داشته و هم‌اکنون ساخت تونل در این خط به اتمام رسیده است.

به‌گفته مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، خط 7متروي تهران با طول 27كيلومتر و 23ايستگاه از جنوب شرقي پايتخت از محدوده ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود. اين خط مهم با عبور از مناطق شرق و جنوب‌شرق تهران از بزرگراه امام علي، خيابان شهيد محلاتي، ميدان قيام، خيابان مولوي و ميدان هلال احمر گذشته و پس از آن به سمت شمال ادامه مسير مي‌دهد و به گيشا، برج ميلاد، ميدان صنعت و ميدان كتاب مي‌رسد. وي با اشاره به اينكه اين خط سپس به سمت غرب و بزرگراه يادگار امام ادامه مسير مي‌دهد، بيان كرد: در اين مسير 2بخش تونل جنوبي- شمالي و غربي-شرقي وجود دارد كه با همت و تلاش بي‌وقفه همكارانم در شركت مترو، بخش احداث تونل صد‌ در‌صد به اتمام رسيده است. حسيني در ادامه گفت: كل مسير خط 7، تاكنون در مجموع 85درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. اين در حالي است كه اكنون ايستگاه‌هاي فاز اول بهره‌برداري از خط 7 وارد مرحله نازك‌كاري شده است.

معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار تهران با تأكيد بر اينكه سرعت، دقت و كيفيت همواره در كارهاي عمراني شهرداري تهران سرلوحه كارها بوده است، بيان كرد: در ساخت خط 7 متروي تهران نيز اين اصول به‌كار گرفته شده است. وي همچنين توضيح داد كه عمليات ساخت تعدادي از ايستگاه‌هاي خط 7 مترو به مرحله پاياني كار رسيده و برخي ديگر نيز در مرحله نازك‌كاري قرار دارد. حسيني تصريح كرد: در فاز اول طرح حدود 20كيلومتر به همراه 8ايستگاه به‌طور همزمان به بهره‌برداري خواهد رسيد. اين ايستگاه‌ها عبارتند از: ايستگاه محلاتي، 17شهريور- سعيدي، ميدان محمديه، محبوب مجاز، خيابان نواب- بريانك، نواب-آذربايجان، گيشا و ميدان صنعت. وي تأكيد كرد: تلاش خواهيم كرد مطابق تأكيدات شهردار تهران اين خط بسيار مؤثر در شبكه ريلي را هرچه سريع‌تر و با كيفيت بالا به اتمام برسانيم تا مناطقي كه تاكنون از امكان خطوط مترو بي‌نصيب بوده‌اند از مترو بهره‌مند شوند. حسيني با بيان اينكه اكنون 3شيفت كاري در خط 7متروي تهران فعال است، گفت:خط7عميق‌ترين خط متروي تهران است كه با خطوط 1، 2، 3، 4و 6تقاطع دارد. ضمن اينكه اين خط با ايستگاه‌‌هاي با عمق 40تا 45متر از سطح زمين تقريباً از زير‌تمام خطوط مترو مي‌گذرد.

  • سهم 85درصدي شهرداري

شهرداري تهران 85درصد هزينه‌هاي مترو را مي‌پردازد. احمد دنيامالي رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران در اين‌باره گفت: امروز گلوگاه اصلي متروي تهران، كمبود واگن است و هم‌اكنون، 1100 دستگاه واگن داريم كه بخش زيادي از آنها فرسوده شده و نياز به بازسازي و نوسازي دارند. به‌گفته وي، شبكه متروي تهران براي كاهش سرفاصله حركت قطارها در ساعات پيك مسافر، نياز به هزار دستگاه واگن جديد دارد، چرا كه واگن‌هاي موجود، بالاي يك‌ميليون كيلومتر كار كرده‌اند و بايد خيلي قبل‌تر از اينها از رده خارج مي‌شدند اما مجبوريم از آنها استفاده كنيم. وي با اعلام اينكه 50درصد هزينه‌هاي ساخت مترو و تأمين واگن در تعهد دولت است و علاوه بر آن، حداقل يك‌سوم هزينه‌هاي بهره‌برداري مترو هم بر عهده دولت است، تأكيد كرد: به‌دليل پرداخت نشدن سهم دولت، 85درصد كل هزينه‌هاي مترو‌ به گردن شهرداري تهران افتاده است. رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه در زمينه ناوگان ريلي، محدوديت‌هاي زيادي وجود دارد، اظهار كرد: دولت كه به تهران كمك نمي‌كند و منابع شهرداري تهران هم كه محدود است و در اين ميان، مديريت شهري نمي‌تواند معجزه كند. وي با تأكيد بر اينكه نمي‌شود دولت پول ندهد اما مقصر مسائل و مشكلات موجود را شهرداري تهران بدانيم، اضافه كرد: فرض بر اين بوده كه دولت به توسعه مترو كمك مي‌كند اما حالا كه در ميانه راه هستيم، دولت كمك نمي‌كند و جاي دست مريزاد به مديريت شهري بابت توسعه مترو، مي‌گويند بيخود كرده‌ايد كه مترو ساخته‌ايد. وي با اشاره به اينكه در 10سال اخير، وضعيت مترو بسيار بهتر شده، اظهار كرد: باور ما اين است كه دولت بايد به مديريت شهري كمك كند كه نمي‌كند.

کد خبر 351250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha