مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تأکید بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی برای تردد در روزهای برفی بیشتر دچار حادثه و تصادف می‌شوند، گفت: تردد خودروها در سطح شهر بدون تجهیزات لازم مثل زنجیر چرخ و سیستم ضدیخ خودرو ضریب حوادث در روزهای برفی را افزایش خواهد داد.

معاینه فنی خودرو

نواب حسيني منش با انتقاد از برداشت‌هاي سياسي از تأمين تجهيزات ايمني خودرو در روزهاي اخير گفت:مسلما وقتي فردي در روزهاي برفي قصد خروج از شهر يا عبور از مناطق صعب‌العبور را داشته باشد بايد خودروي خود را مجهز به تجهيزات ايمني مثل زنجير چرخ كند زيرا در همه نقاط و مسيرهاي تردد امكان ماسه‌پاشي و نمك‌پاشي ميسر نيست و خودروها بايد اصول ايمني براي تردد شهر را رعايت كنند.

وي با اشاره به اصول ايمني لازم براي تردد در شهر در هواي برفي تأكيد كرد: داشتن زنجير چرخ، سيستم ضد‌يخ و سيستم گرمايشي خودرو ضروري است و شهروندان بايد حتي‌المقدور جز در موارد ضروري با خودروي شخصي از خانه خارج نشوند.

به گفته حسيني منش، با توجه به شيب شهر تهران تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ در شهر سبب سرخوردگي و رخ دادن تصادفات خواهد شد.وي با تشريح مخاطراتي كه ايمني خودروهاي فاقد معاينه فني را در روزهاي برفي تهديد مي‌كند، گفت: 2 اصل ترمز و انحراف فرمان خودرو براي ايمني خودروها اهميت زيادي دارد؛ زماني كه خودرويي كه در هواي برفي در خيابان‌هاي شهر تردد كرده اما سيستم a.b.s ترمز نداشته باشد و راننده ترمزهاي قفلي و ناگهاني انجام دهد، احتمال سرخوردگي و تصادف بيشتر خواهد شد. به گفته مديرعامل ستاد معاينه فني خودروهاي تهران، ترمز خودروها در مراكز معاينه فني به شكل مكانيزه چك مي‌شود و مسلما خودرويي كه فاقد معاينه فني باشد در روزهاي برفي براي حركت در شهر دچار مشكل خواهد شد.

وي با اشاره به آمار مردودي‌هاي خودرو در معاينه فني گفت: ٢٤درصد از كل خودروهايي كه به مراكز معاينه فني مراجعه كرده‌اند به‌دليل تست ترمز و ١٦درصد به‌دليل تست آلايندگي مردود شده‌اند كه اين آمار از بي‌توجهي به موضوع مهم ايمني خودروها حكايت مي‌كند. وي با اشاره به اينكه در مراكز معاينه فني ١٤ آزمون براي ايمني خودرو و ٤ تست براي آلايندگي خودرو انجام مي‌شود، افزود: مردودي خودروها در معاينه فني به‌دليل سيستم خودروها، ترمز و كمك فنرها بوده و مشكل انحراف فرمان خودروها نيز در اين موارد تأثير‌گذار بوده است.

کد خبر 353807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha