مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

وزیر کشور بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای طرح کاهش (جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی) تأکید کرد.

طرح کاهش

عبدالرضا رحمانی‌فضلی كه در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرها سخن مي‌گفت، بر 3موضوع معاینه فنی خودروها و چگونگی اعمال قانون درباره خودروهای فاقد معاینه فنی، مسئله تردد موتورسیکلت‌ها و الزامات قانونی برای تولید و استفاده از این وسیله نقلیه و همچنین چگونگی اجرای طرح كاهش در شهرهای کشور تأكيد كرد. وزیر کشور در این جلسه گفت: طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی به هر روشی که امکان اجرای آن وجود دارد باید اعمال شود و همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری برای اجرای بهتر این طرح هستند.

رحمانی‌فضلی گفت: در جلسه امروز تصویب شد به هر روشی که امکان‌پذیر است اطلاعات دوربین‌های نظارتی در شهرها و جاده‌ها به‌دست نیروی انتظامی برسد تا مسئله اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی عملیاتی شود. وی همچنین به مسئله موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: سالانه 7تا 8هزار نفر با استفاده از این وسیله تلف می‌شوند که این امر سبب بروز برخی بی‌نظمی‌ها در کشور می‌شود. وزیر کشور تأکید کرد: باید در تولید موتورسیکلت در کشور استاندارد رعایت و در حوزه نظارت و کنترل نیروی انتظامی هم جدیت بیشتری شود.

  • ضرورت نظارت بر موتورسیکلت‌ها

وزیر کشور گفت: مدیریت و ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در خیابان‌های شهر و جاده‌های کشور و همچنین ارتقای استاندارد تولید آنها، ضروری است. رحمانی فضلی با اشاره به تلفات بالای موتورسیکلت‌ها افزود: به‌خاطر تلفاتی که از سوی این وسیله نقلیه اتفاق می‌افتد و عامل آن شناخته می‌شود و نیز به‌علت سلب امنیت روانی مردم در خیابان‌ها باید آنها را مدیریت و ساماندهی کنیم. وی گفت : در نظارت و کنترل موتورسواران درخیابان‌ها باید سایر نهادها که در این زمینه اثربخش هستند دخالت کنند و در حوزه آموزش و فرهنگسازی اعم از ایجابی و سلبی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وزیر کشور معاینه فنی وسایل نقلیه را اقدام خوبی در راستای کاهش آلایندگی هوا بیان کرد و گفت: طرح كاهش و زوج و فرد نیز طرح های خوبی هستند و پلیس آمادگی دارد تا با ارائه هرگونه داده‌ای در این زمینه اعمال قانون کند.همچنين سردار تقی مهری در اين نشست گفت: هم اکنون 200دوربین در ورودی طرح‌های زوج و فرد در تهران نصب شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کاتالیست در معاینه فنی پیش بینی نشده است در حالی که در موضوع آلایندگی هوا گفته می‌شود چنانچه خودروها معاینه فنی داشته باشند 10درصد آلودگی هوا کاهش می‌یابد در حالی که باید استاندارد تجهیزات خودروها نیز ارتقا یابد. وی افزود: براین اساس پلیس آمادگی
صد درصدی برای اعمال قانون را دارد اما موضوع اصلی تطبیق درست بودن یا نبودن جریمه‌هاست که باید به مردم اطلاع رسانی بیشتری شود و آنها بدانند برای اعتراض به کجا مراجعه کنند.

وي همچنين خبر داد كه ۴میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده داریم و باید از رده خارج شوند. باید استفاده از موتورسیکلت برقی مورد تاکید قرار گیرد و ساختار جدیدی برای موتورسیکلت‌ها طراحی شود تا تنها قابلیت حمل مسافر را داشته باشند. البته باید سرعت موتورسیکلت‌ها نیز کاهش یابد و به‌گونه‌ای پیش بینی شود که تنها برای حمل مسافر مناسب باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ساماندهی پیک‌های موتوری نیز که در محدوده شهرها بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است، در این جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورد تاکید قرار گرفت. طرح كاهش هم‌اكنون در محدوده طرح زوج و فرد اجرا مي‌شود و در فاز اول اين طرح وضعيت معاينه فني خودروها در محدوده طرح كاهش توسط دوربين‌هاي پلاك خوان بررسي مي‌شود و درصورتي‌كه خودرويي فاقد برگه معاينه فني باشد 50هزار تومان جريمه خواهد شد و درصورت تكرار تخلف اين ميزان هر 24ساعت يك‌بار تكرار مي‌شود.

کد خبر 351358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha