مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه کاهش سن معاینه فنی باید هر چه زودتر و قبل از شروع پدیده وارونگی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، گفت: افزایش سن معاینه فنی خودروها در چند سال گذشته تصمیمی کارشناسی نبوده است.

معاینه فنی خودرو

سيدنواب حسيني‌منش با اشاره به كليات لايحه هواي پاك اظهاركرد: لايحه هواي پاك چند سال است كه از طريق دولت، سازمان حفاظت محيط‌زيست و شهرداري تهران پيگيري شده است و خوشبختانه براساس همين تلاش‌ها كليات اين لايحه هفته گذشته در صحن علني مجلس به تصويب رسيد. وي با اشاره به اينكه يكي از بندهاي اين لايحه درباره اصلاح معافيت معاينه فني خودروهاست، در اين‌باره گفت: اميدواريم موضوع كاهش سن معاينه فني خودروها، قبل از شروع پديده وارونگي دما كه تا يك‌ماه ديگر آغاز مي‌شود، به تصويب مجلس برسد. حسيني‌منش با تأكيد بر اينكه موضوع معاينه فني خودروها با سلامت مردم ارتباط مستقيم دارد، اعلام كرد: شهر تهران هر سال با شروع آذرماه با موضوع آلودگي هوا دست به گريبان است؛ بنابراين اميدواريم با توجه به اين شرايط حساس، مجلس شوراي اسلامي موضوع كاهش سن معاينه فني را در دستور كار قرار دهد.

وي با انتقاد از افزايش سن معاينه فني، خاطرنشان كرد: در سال ٨٩ با پيشنهاد افزايش سن معاينه فني موافقت شد كه دليل اين تصميم ناگهاني ازدحام خودروها در مراكز معاينه بود كه تقريبا به پاك كردن صورت مسئله منجر شد و گذر زمان نشان داد اين تصميم به هيچ وجه كارشناسي به شمار نمي‌آمده و حالا اگر اين قانون اصلاح شود به شرايط 6سال پيش بازمي‌گرديم. مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با بيان اينكه امروز در كشورهاي پيشرفته بحث معاينه فني از موضوع توجه به آلايندگي خودروها خارج شده است، اظها ركرد: در كشورهاي پيشرفته محور معاينه فني به سمت ايمني خودروها جهت گرفته است و موضوعاتي همچون كاهش تصادفات در راس اهداف دنبال مي‌شود كه ما نيز بايد در اين مسيرحركت كنيم.

کد خبر 350512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha