همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که ۳۷ سال از فرمان نورانی امام راحل برای تشکیل بسیج گذشت، گفت: امروز حقیقت بسیج برعالم متجلی است واین نسخه شفابخش نه تنها ملت قهرمان ایران اسلامی را در مسیر عزت‌مند به سوی قله‌های شکوفایی پیش می‌برد، بلکه الهام بخش ازادگان جهان است.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران به مناسبت هفته بسیج افزود: کشورهای مختلفی که در بحران فرو می‌روند، بلافاصله به سوی این نسخه شفابخش روی می‌آورند.

وی ادامه داد: شاهدیم که در کشورهای مختلف بسیج در حال شکل گیری است و تلاش می‌کنند الگویی شبیه ایران اسلامی را تکرار کنند و از راه‌های دوردست و کشورهای غیراسلامی سراغ بسیج می‌آیند و می‌پرسند و شگفت زده با عزم راسخ برای اجرا به کشورشان بازمی‌گردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: این نسخه ریشه در نظام حکومت داری و مدل مملکت‌داری اسلامی دارد و در سنت پیامبر و امیرالمومنین بسیج را به وضوح می‌بینیم و در تمام احکام اسلامی بسیج تجلی دارد.

سردار نقدی با بیان این که اگر می خواهیم مشکل اقتصادی جامعه را حل کنیم، همه باید در نظام اسلامی در حل این مشکل مشارکت کنند، گفت: حکم زکات و خمس تکلیفی است که اسلام بر گردن همه مسلمانان برای دستگیری ایتام و مظلومان گذاشته است.

وی اضافه کرد: اگر مسئله اصلاح اجتماعی است و می‌خواهد آسیب‌های اجتماعی اصلاح شود، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حکومتی نیست بلکه وظیفه همگانی جامعه است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: جهاد و جنگ مسئله پیچیده ای است اما اینجا هم بسیح داریم و در احکام رساله در فصل دفاع فتوا این است که اگر دشمن به بلاد مسلمین هجوم آورد، بر همه مسملانان از زن و مرد واجب است تا از زمین های اسلامی دفاع کنند.

سردار نقدی گفت: حتی در احکام عبادی باز بسیح دیده می شود در نماز، نماز جماعت و جمعه امر شده تا مسلمانان در کنار هم جمع شوند و از مشکلات و فرصت‌ها باخبر شوند؛ نظام اسلامی مدلی است بر اساس استفاده از مردم و حضور در صحنه.

وی افزود: همانطور که رهبری در دیدار بسیجیان فرمودند مردمسالاری دینی فقط پای صندوق‌های رای نیست؛ حضور و نفوذ در تمام شئون اجتماعی و اداری جامعه است و این ریشه در سنت پیامبر دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی القاء می‌کنند که برای پیشرفت باید سراغ ابر قدرت‌ها برویم و راهی به جز خضوع نداریم و باید تعامل کنیم، ما رفتار قدرت های شیطانی را داریم و در فیلم معمای شاه و یتیم خانه این موضوعات را ببینید که چه جنایات و خیانت‌هایی در حق ملت کردند.

سردار نقدی افزود: امروز آنها که با امریکا وانگلیس تعامل دارند، ببینید چه وضعی دارند، عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و اگر تعامل نداشته باشد و بخواهد روی پای خود بایستد، بطور طبیعی باید برجسته ترین دانشگا های علوم نفتی را داشته باشد و تمام ابزارالات فراوری نفت را بسازند، اما ایا می تواند یک پیچ دکل های نفتی را بدون تعامل با امریکا و دیگر کشورها بسازد؟ خیر.

وی اضافه کرد: امروز سرنوشت فلاکت باری گریبانگیر عربستان است و 40 درصد مردم عربستان سعودی با این مقدار صادرات نفت زیر خط فقر هستند پس ما باید به مردم اتکا کنیم و روی پای خود بایتسم و این تجریه انقلاب و فرمول حیات بخش بسیج است که روی پای خود بایستیم .

رییس سازمان بسیج مستعضفین خاطر نشان کرد: امام راحل به بسیج فرمودند شما در جنگ تحمیلی نشان دادید با مدیرت صحیح می توان اسلام را فاتح جهان نمود و نمره ای که به بسیج می دهد، این است که شما بدانید کارتان به پایان نرسیده و انقلاب نیازمند فدارکاری شماست و مسئولین هر سه قوه دقت کنند، تنها با کمک شماست که می توانند به همه تشنگان حقیقت بگویند که بدون اتکا به امریکا و شوروی می توان به صلح و آزادی رسید.

سردار نقدی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب نیز چند روز گذشته در دیدار با بسیجیان فرمودند، بسیح کلید طلایی حل مشکلات است، بله کلید پیشرفت استفاده از توان مردم است نه رابطه با قدرت ها و اگر کسی به دنبال کلید پیشرفت کشور است، این کلید در دست مردم است .

وی تصریح کرد: بیاییم به مردم تکیه کنیم و به جای دلخوش کردن به قدرت های شیطانی، به مردم دلخوش باشیم و نگاه کنید 30 سال علیه این ملت جنگ فرهنگی شده و 200 شبکه ماهواره و 80 شبکه رادیویی شبانه روز علیه ارزش های این ملت سم پاشی می کنند، نتیجه همه این سم پاشی ها و هزینه سنگینی که استکبار صرف کرده، صف طولانی امروز جوانانی است که برای شهادت التماس می کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیاده روی مردم در روز اربعین حسینی گفت: قدر این ارزشها و عشق و شور را بدانیم و اگر امروز مدیران رهنمودهای امام و راهنمایی رهبری را خوب ببینند و استفاده کنند همه مشکلات کشور را می توان به راحتی حل کرد و احتیاجی به هیچ قدرتی نداریم .

کد خبر 353584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha