همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح ۵۰۰ مهد قرآنی گفت: مهدهای قرآنی زمینه ساز انسداد سبک زندگی غربی به داخل خانواده های ایرانی است.

محمدرضا نقدی

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی در مراسم افتتاح مهدهای قرآنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کودکان دشت کربلا و کودکان شهید جنگ تحمیلی اظهار امیدواری کرد که مهدهای قرآنی محل تربیت سربازان آینده انقلاب اسلامی باشد.

نقدی در این مراسم با اشاره به نقش اثر گذار بانوان در اجرای برنامه های سازمان بسیج مستضعفین گفت: بانوان بسیجی برنامه‌های بسیار اثرگذاری در نهادینه کردن ارزش های انقلاب داشتند که تاسیس مهدهای قرآنی در مساجد سراسر کشور از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند؛«ما پیروز شدیم اما بدانید دشمن برای 30 الی 40 سال آینده برنامه ریزی خواهد کرد»؛ بنابراین ما باید روی این جمله امام (ره) تامل می‌کردیم اما متاسفانه در این زمینه غفلت شد و شاهد کم کاری بودیم.

وی اضافه کرد: اگر روی این سخن امام(ره) تامل می‌کردیم می فهمیدیم که دشمن برای این برنامه‌ریزی بلند مدت باید بر قشر نونهالان و کودکان ما تمرکز کند و در این راه سعی می‌کند انسانی را تربیت کند که رفتارهای غربی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به معضل آموزش رفتارهای غربی در بیشتر مهدهای کودک کشور گفت: بسیاری از خانواده‌های ایرانی به این قضیه معترض بودند بر همین اساس دغدغه‌ای ایجاد شد تا مهدهایی تاسیس کنیم که کودکان در مسیر ارزش‌های انقلاب و دین اسلام تربیت می‌کند.

سردار نقدی با تاکید بر این که بسیج، توده ای از مردم است، خاطرنشان کرد: بسیج هر وقت لازم باشد وارد میدان می شود و افتتاح این تعداد بالای مهد قرآنی(500 مهد) در مدت زمان کوتاه، کاری بسیار سخت بود که تنها بسیج قادر به انجام آن بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فعالیت رو به جلو این مهدها بسیار مهم‌تر از افتتاح آنهاست، اظهار کرد: امروز ما کتاب‌های مختلف، سرودها و بازی‌های گوناگونی را در اختیار داریم که بر مبنای تعالیم انسان سازی دین اسلام طراحی شده‌اند.

وی در ادامه به الگو شدن طرح های اجرایی بسیج در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز اردوهای سازندگی و حلقه‌های صالحین بسیج به الگویی جهانی تبدیل شده است، اگر مهدهای قرآنی ما نیز هر چه بیشتر مطالب غنی‌تری ارائه دهند، قطعا مورد توجه دیگر کشورها قرار خواهد گرفت.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای استعمارگونه ای که در اواخر دوران قاجار و دوران پهلوی انجام شد، خارج کردن تعلیم، آموزش و تربیت کودکان و جوانان از مساجد بود.

کد خبر 353247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha