مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

معاون مالی و اداری شهرداری تهران از انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 86 شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، حسین محمدپور زرندی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هدف از حسابداری تعهدی در شهرداری تهران، ثبت و ضبط طبقه بندی کلیه عملیات مالی اعم از نقد و غیرنقد و مبادلات مالی فی مابین است که منجر به محاسبه قیمت تمام شده خدمات و مدیریت بر هزینه‌های شهرداری و تهیه صورتهای مالی تجمیعی و تلفیقی کل شهرداری و گزارشات عملکرد دوره‌ای است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران افزود: با اجرای کامل حسابداری تعهدی ایجاد بستر مناسب در استقرار بودجه جمع شهرداری تهران، تأمین، توسعه، تکمیل و یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی مرتبط و ایجاد کدینگ یکسان در کلیه واحدهای شهرداری تهران و شرکت‌ها و سازمانهای تابعه تحقق می یابد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با بسترهای فراهم شده در تغییر حسابداری نقدی به تعهدی به بسیاری از اهداف و برنامه های خود دست یافته‌ایم که گام مهمی برای مدیریت شهری به حساب می آید.

پورزرندی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج کارکرد سیستم حسابداری در هر سازمان، تهیه گزارش‌های مالی به منظور ارزیابی عملکرد آن واحد است. به همین دلیل گزارش‌های شهرداری تهران در سنوات گذشته به علت استفاده از سیستم حسابداری نقدی فاقد کارایی لازم بوده و این سیستم وضعیت مالی شهرداری را به نحو مناسب نشان نمی‌داده است.

وی تصریح کرد، در سال 85 با تغییر روش حسابداری از نقدی به تعهدی، امکان تهیه گزارش‌های مالی شفاف  که بیانگر کلیه رویدادها و فعالیتهای شهرداری تهران باشد امکان‌پذیر شد.

پورزرندی خاطرنشان ساخت: بر همین اساس برای اولین بار در شهرداری تهران صورتهای مالی حاوی اطلاعات مفید و با ارزش،  منطبق با استانداردهای حسابداری امکان‌پذیر شد که این مسئله با انتشار عملکرد 6ماهه اول سال جاری نمود عینی به خود گرفت.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران درباره حسابداری نقدی اظهار داشت: در شیوه نقدی به دلیل ثبت نشدن درآمدهای تحقق یافته اما وصول نشده نظیر اسناد دریافتی(نظیرچک و سفته)، صورت‌های مالی عملا به بازی گرفته می‌شوند، اما شیوه تعهدی، ابزاری دقیق و کارآمد برای ثبت درآمدها و هزینه‌ها جهت تحقق شفاف‌سازی مالی‌است.

کد خبر 35350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز