همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی تا شامگاه دوشنبه از طریق گذرگاه های سه گانه (مهران، شلمچه و چذابه) به کشور بازگشتند.

به گزارش ايرنا، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در گذرگاه مرزی مهران اظهار کرد: این تعداد زائر بیش از 70 درصد افراد مشرف شده به کربلای معلی هستند و انتظار می رود تا 2 روز آینده با بازگشت کامل زائران، تردد در پایانه های مرزی به روال عادی باز گردد.

وی افزود: بخش عمده ای از زائران بازگشته از عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در استان ایلام وارد کشور می شوند.
به گفته وی، به دستور رئیس ستاد نیروهای مسلح ظرفیت لجستیکی (اتوبوس) یگان های ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی برای انتقال زائران به مرکز کشور بسیج شده و در گذرگاه مهران بیش از یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس مستقر است.

سردار مومنی افزود: بیش از 50 درصد زائران خروجی از مرز مهران با خودروهای شخصی که در پارکینگ های حاشیه گذرگاه شهر مهران پارک شده به این مرز مراجعه کرده اند که اکنون نیز با همین خودروها عازم شهرهایشان هستند و این کمک بزرگی در انجام فرآیند انتقال است.

هم اکنون به منظور سهولت در تردد زائران به مرکز کشور جاده مهران به ایلام از سمت گذرگاه مرزی یک طرفه شده و مسیر ایلام - ملکشاهی - مهران به عنوان مسیر جایگزین برای رسیدن به مهران پیش بینی شده است.

همچنین با توجه به موج بازگشت زائران از کربلای معلی و تردد زیاد خودروها در مسیر ایلام - شباب - حمیل در کرمانشاه این مسیر نیز یک طرفه شده و فقط تردد از سمت ایلام آزاد است.

  •  پیشنهاد افزایش 2 گذرگاه مرزی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: برای سال آینده باید حداقل 2 گذرگاه مرزی به شمار پایانه های کنونی اضافه شود تا جوابگوی خیل عظیم عزاداران حسینی برای سفر به عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین باشد.

سردار مومنی ادامه داد: مسئولان مرتبط باید نسبت به تصمیم گیری برای موضوع روادید اقدام و در این ارتباط به صورت جدی بازنگری کنند و چاره ای برای کاهش برخی مشکلات زائران در کشور بیندیشند.

وی با اشاره به اینکه در مدت کمتر از 10 سال اربعین حسینی به فصل گرم سال منتقل می شود، گفت: همه مردم ایران مشتاق حضور در این راهپیمایی هستند و همه ساله بر تعداد زائران افزوده می شود.

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: پاسخ به این استقبال نیازمند توسعه زیرساخت های حمل ونقل زمینی، هوایی و ریلی منتهی به گذرگاه های مرزی از جمله مهران است تا بتوان میزان پیاده روی زائران در داخل کشور را به کمتر از یک هزار متر رساند.

سردار مومنی یادآور شد: مهران در تابستان یکی از مناطق گرمسیر کشور است و از این رو لازم است تجهیزات خنک کننده در پایانه ها و توقفگاه های مسافران برای فصل های گرم ایجاد شود.

کد خبر 353351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha