همشهری آنلاین: جانشین نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه موج بازگشت سفر زائران آغاز و تمهیدات لازم در بخش حمل‌ونقل، اسکان و تغذیه برای بازگشت آن‌ها در مرز و شهر مهران اتخاذشده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مؤمنی در قرارگاه مشترک نیروهای مسلح اربعین استان ایلام، اظهار کرد: نیروهای انتظامی با همکاری ستاد اربعین، سهولت و روان‌سازی جاده‌های ایلام را در دستورکار خود قرار داده تا زائران بتوانند با سهولت به شهرهای خود بازگردند و سپاه پاسداران و بسیج مردمی استان ایلام دراین‌ارتباط با آمادگی کامل، با ستاد اربعین و نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

وی افزود: با تعامل‌های انجام‌شده ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌اکنون 600 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را در مرز مهران مستقر کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن زائران را به شهرهای نزدیک منتقل کنند.

مؤمنی تصریح کرد: ترافیک مسیر مهران - ایلام از نکات مهم برای تردد آسان زائران اربعین حسینی(ع) است که باید نیروهای پلیس‌راه و راهور با حساسیت بیشتری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز و بروز ترافیک در مسیر، امکانات اسکان موقت بیش از 10 هزار نفر در دو پایانه برکت و اربعین توسط سپاه و جمعیت هلال‌احمر ایلام فراهم‌شده است.

وی گفت: خوشبختانه موج بازگشت آغازشده و تمهیدات لازم در بخش حمل‌ونقل، اسکان و تغذیه برای بازگشت زائران در مرز و شهر مهران اتخاذ شده است.

بازگشت 600 هزار نفر از زائران اربعین حسینی (ع) به کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از مرز مهران با بیان اینکه 600 هزار نفر از زائران اربعین حسینی (ع) به میهن بازگشته‌اند، گفت: نیروی انتظامی با همه توان در کنار سایر دستگاه‌ها، خروج زائران را به خوبی مدیریت کرده است.

وی اظهار کرد: امروز شاهد موج برگشت زائران هستیم و با مدیریت مناسبی که در حوزه‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی صورت گرفته، وضعیت مطلوبی حاکم است.

وی با اشاره به بازگشت 600 هزار نفر از زائران اربعین حسینی (ع) به خاک کشورمان، گفت: با توجه به اطلاعیه‌های صادر شده، خوشبختانه امسال زائران برگشت خود را زودتر آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به ارزیابی مرز از طریق رصد هوایی گفت: شهر مهران به دریایی از خودرو تبدیل شده و سطح خیابان‌ها، پارکینگ‌ها، حیاط منازل و مدارس مملو از خودروهای پارک شده است.

مومنی با بیان اینکه ما در طول هفته گذشته روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با همه توان در کنار سایر دستگاه‌ها، خروج زائران را به خوبی مدیریت کرده است.

وی با اشاره به جمعیت 15 هزار نفری شهر مهران گفت: به دلیل افزایش حجم سفرها، شهر مهران 200 هزار نفر جمعیت و 80 هزار خودرو را در خود جای داده که خوشبختانه این میزان جمعیت و خودرو به بهترین نحو مدیریت شده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: به زائران توصیه می‌کنیم، از همان مسیرها و مرزهایی که خارج شده اند وارد کشور شوند و در کشور عراق با همراهی کاروان‌ها به نکات حفاظتی و امنیتی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه زائران به بسته های مشکوک و وسائل ناشناس نزدیک نشوند ، ادامه داد: زوار عزیز از اسناد مسافرتی خود مراقبت کنند تا انشاءالله با سلامتی کامل به کشور بازگردند. برای بازگشت زائران هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمامی دستگاه‌ها پای کار هستند تا زائران عزیز با کمترین مشکل به شهرهای خود بازگردند.

کد خبر 353060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha