همشهری‌آنلاین: اختلاف آرای مردمی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا که انتخابات را به دلیل از دست دادن کالج انتخاباتی واگذار کرد، اکنون ۱.۵ میلیون بیشتر از آرا مردمی دونالد ترامپ است.

 شمارش آراء خبرگزاری آسوشیتدپرس تا روز شنبه نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون دموکرات ۶۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۶۹ رای (۶۳,۳۹۰,۶۶۹) و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه ۶۱ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۴۵ رای (۶۱,۸۲۰,۸۴۵ ) آورده است و کلینتون با یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۲۴ رای (۱,۵۶۹,۸۲۴) در آرای مردمی جلوتر است.

این بدین معناست که کلینتون ۴۸ درصد و ترامپ ۴۷ درصد از آرای مردم آمریکا را گرفته‌اند. گرچه کلینتون توانست با مشارکت بالای اسپانیایی‌تبارها ایالت نوادا و نیوهمپشایر را به خود اختصاص دهد اما در اکثر ایالت‌های کلیدی از جمله فلوریدا و کارولینای شمالی شکست خورد و کالج‌های انتخاباتی این ایالات به ترامپ رسید.

به گزارش ایسنا،ترامپ اکنون ۲۹۰ و کلینتون ۲۳۲ کالج انتخاباتی گرفته‌اند و هنوز تکلیف آرای نهایی ایالت میشیگان مشخص نشده است. ترامپ با پیروزی در ایالات فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان ضربه سنگینی به هیلاری وارد آورد.

پیشتازی کلینتون در آرای مردمی، دلگرمی‌ای برای دموکرات‌هاست که سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را هم در انتخابات کنگره در هشتم نوامبر تقدیم جمهوری‌خواهان کردند.

کد خبر 353323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha