همشهری آنلاین: ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ضمن ابراز امیدواری برای گفت‌وگو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در آینده نزدیک گفت، مطمئنم ترامپ این سازمان را رهبری خواهد کرد.

دبیرکل ناتو: مطمئنم ترامپ این ائتلاف نظامی را رهبری می کند

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استولتنبرگ در کنفرانسی در بروکسل گفت، کاملا اطمینان دارم که ترامپ رهبری آمریکا بر این ائتلاف(ناتو) را حفظ خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه که دستیارانش درصدد ترتیب دادن مکالمه تلفنی اش با ترامپ هستند، افزود، در این گفت وگو به ترامپ خواهم گفت که افزایش بودجه دفاعی اروپا، از اولویت های من است.

استولتنبرگ خاطر نشان کرد، مساله افزایش بودجه دفاعی اروپا را با همه اعضای ناتو در میان گذاشته و حمایت وزرای دفاع آنها را به دست آورده است.

به گفته وی، مانع عمده در این راه، متقاعد کردن وزرای دارایی است که کلید خزانه ها را در دست دارند.

دبیرکل ناتو با اشاره به کشورهای در حال سقوط در آفریقا، تهدید داعش و ضمیمه شدن کریمه به روسیه، گفت، با توجه به افزایش تنش ها باید بودجه دفاعی را افزایش داد. افزایش بودجه دفاعی تا 2 درصد، پیام بسیار محکمی است.

وی تاکید کرد، ما شروع به حرکت کرده ایم اما، این راهی طولانی است. مطمئنم ترامپ این مساله را (برای ناتو) در اولویت خود قرار خواهد داد.

ترامپ در طول رقابت انتخاباتی اش، ضرورت حمایت آمریکا از ناتو را که به گفته وی بودجه دفاعی اش کم است، زیر سوال برده و همین امر باعث این نگرانی شده بود که ممکن است از حمایت مالی از ناتو، آن هم در اوج تنش ها با روسیه، صرف نظر کند.

کد خبر 353003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha