همشهری‌آنلاین: کمیته بازرسی روسیه اعلام کرد آلکسی اولیوکایف،وزیر اقتصاد این کشور که به دریافت رشوه دو میلیون دلاری در چارچوب بازار نفت مظنون است، بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه از مسکو،گزارش داد: کمیته بازرسی که ارگان اصلی تحقیق در زمینه جرائم در فدراسیون روسیه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد آلکسی اولیوکایف ، در چارچوب تحقیقی درباره فساد گسترده، بازداشت شده است.

بازداشت وزیر اقتصاد روسیه در جریان عملیات اف اس بی، دستگاه امنیتی فدرال روسیه انجام شد.

این کمیته همچنین اعلام کرد: اولیوکایف به زودی تفهیم اتهام خواهد شد و ممکن است به مجازات 8 تا 15 سال حبس محکوم شود.

بر اساس بیانیه کمیته تحقیق روسیه، وزیر اقتصاد این کشور روز دوشنبه 24 آبان دو میلیون دلار  بابت تصویب درخواست شرکت روسنفت، شرکت نفتی عظیم نیمه دولتی روسیه که در ماه اکتبر گذشته انجام شده‌بود، دریافت کرد.

اسوتلانا پترنکو ، سخنگوی کمیته تحقیق روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ریانووستی اعلام کرد: «اولیوکایف در حال دریافت رشوه غافلگیر شده است».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پترنکو افزود: اقدام وزیر اقتصاد «برای دریافت رشوه با تهدید نمایندگان روسنفت همراه بود».

دمیتری پسکوف، سحنگوی کاخ کرملین نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس درباره بازداشت اولیوکایف به اتهام فساد گفت «این اتهام بسیار بزرگی است که نیازمند مدارکی بسیار جدی است. در هر صورت فقط دادگاه می‌تواند در این باره تصمیم  بگيرد».

در پاسخ به این سوال که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان بازداشت وزیر اقتصاد قرار گرفته است یا خیر، پسکوف پاسخ داد «اکنون شب است و من اطلاعی ندارم رئیس‌جمهور مطلع شده است یا خیر».

کد خبر 352730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha