همشهری آنلاین: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در استانداری با حضور هاشمی استاندار تهران تشکیل شد و در پی آن مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها تعطیل شد.

آلودگی هوای تهران

به گزارش ایسنا، آلودگی هوای استان و وضعیت ناسالم هوا برای تمام گروه‌های جامعه سبب شد تا طی دو روز گذشته جلسه کمیته اضطرار تشکیل شود به طوریکه دوشنبه 24 آبان ماه تمامی مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک تهران و شهرستان‌های استان به جز فیروزکوه، پردیس و دماوند تعطیل شد.

با توجه به وضعیت ناسالم هوای تهران و تعیین تکلیف تعطیلی مدارس و تمهیدات در نظر گرفته شده دوشنبه ساعت 14 سومین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست استاندار تهران و با حضور نمایندگان عضو برگزار شد.

در این جلسه مصوبات روز دوشنبه کمیته اضطرار مجدد تصویب و مقرر شد کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس سه‌شنبه 25 آبان تعطیل باشد.

همچنین مقرر شد طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی تا ساعت 19 در سطح شهر تهران اجرا شود.

موافقت مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی مادران شاغل از دیگر مصوبات این جلسه بود، ضمن اینکه برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده و همین طور خودروهای فاقد معاینه فنی، توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودروها در هسته مرکز شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط، لغو ورزش همگانی در پارک‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر تهران، نظارت بر عدم بکارگیری اتوبوس‌های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوس‌های متوقف در ترمینال‌ها و جایگاه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌های شهری و نظارت بر توقف جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا و استقرار تیم‌های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده از مصوبات دیگر این جلسه بود.

کد خبر 352668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha