جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

صدور مجوز ۴سال حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید نه‌تنها هالیوودنشینان و بسیاری از ستاره‌های سینمای آمریکا را در بهت و حیرت فروبرده بلکه در بازار هنر در دیگر نقاط دنیا هم تأثیر گذاشته است.

ترامپ

به گزارش همشهري، 4روز از انتخاب سرمايه‌دار و تاجر 190سانتي‌متري و 70ساله آمريكايي به رياست‌جمهوري ايالات متحده مي‌گذرد و واكنش‌ها به اتفاقي كه افتاده، همچنان ادامه دارد. رابرت دنيرو كه يك روز پيش از آغاز راي‌گيري به آمريكايي‌ها درباره انتخاب ترامپ هشدار داده و اندكي قبل هم رئيس‌جمهور آينده را حسابي نواخته بود، حالا معتقد است ديگر نمي‌تواند با مشت به‌صورت او بكوبد، چون «ترامپ ديگر رئيس‌جمهور آمريكاست و زدن او به همين آساني نيست!»

فرسنگ‌ها دورتر از مرزهاي آمريكا و در آن گوشه آسيا، كره‌اي‌ها (از نوع جنوبي) كه همواره رابطه‌اي خوب با آمريكا داشته‌اند، به بازار هجوم برده و دنبال كتاب‌هايي با موضوع زندگي و شخصيت رئيس‌جمهور تازه هستند. همين استقبال از كتاب‌هايي كه ترامپ خود نوشته يا درباره او نوشته شده، اين آثار را به صدر فهرست پرفروش‌ها فرستاده است. شهروندان كره‌اي در كمتر از يك روز 1200نسخه از كتاب «آمريكاي ناتوان» نوشته ترامپ را خريدند؛ درحالي‌كه آمار فروش اين كتاب تا پيش از روز چهارشنبه 10نسخه در روز بود!

اپرا وينفري، از بانفوذترين چهره‌هاي دنياي رسانه و از اصلي‌ترين حاميان هيلاري كلينتون هم انتخاب ترامپ را واكنش ميليون‌ها آمريكايي به شنيده نشدن صداي خود در دوران باراك اوباما دانست و در عين حال تأكيد كرد كه با ديدن تصاوير ديدار ترامپ با اوباما در كاخ سفيد كمي به آينده اميدوار شده است. او در گفت‌وگويي كوتاه با AP درباره آينده آمريكا گفت: اميد هنوز زنده است و از زبان بدن ترامپ احساس كردم او كمي متواضع شده است.

از سوي ديگر، ايمي شومر با سخنان جنجالي خود حسابي راي‌دهندگان به ترامپ را نواخت و آنها را «بچه‌هايي كه لگد مي‌زنند و جيغ مي‌كشند» نام نهاد. بازيگر و كمدين جوان آمريكايي با ابراز خشم و نااميدي از آنچه از صندوق‌هاي رأي بيرون آمد، در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي نوشت: آنها كه به ترامپ رأي دادند، انسان‌هايي ضعيف هستند. شما به كسي رأي داده‌ايد كه دستمزد كارگرانش را نداده، هرگز ماليات پرداخت نكرده و به زنان توهين‌هاي جنسي كرده است.

جنيفر لارنس، بازيگر برنده اسكار هم تلاش كرد احساس خود را درباره نتايج انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا در قالب نگارش يك مقاله بيان كند. او به هواداران نامزد شكست‌خورده توصيه كرد خشم و ترس خود را به اميد تبديل كنند و نوشت: پايه‌هاي اين كشور بر مهاجرت بنا شده و امروز تنها كساني كه احساس امنيت و آرامش مي‌كنند، مردان سفيدپوست هستند. من مي‌خواهم مثبت‌انديش باشم و از دمكراسي خودمان حمايت كنم.

آرون سوركين، فيلمنامه‌نويس آمريكايي برنده اسكار با نوشتن نامه‌اي احساسي به دختر 15ساله‌اش به او و تمام شكست‌خوردگان در انتخابات آمريكا روحيه داد و مايكل مور كه تمام تلاش خود را براي راه نيافتن ترامپ به كاخ سفيد به‌كار بسته بود، يك فهرست بامزه منتشر كرد؛ كارهايي كه شهروندان آمريكايي بايد در دوران رياست‌جمهوري ترامپ براي نجات كشور خود انجام بدهند!

  • يكي از معدود صداهاي موافق

در ميان تمام چهره‌هاي مشهور كه منتظر ورود هيلاري كلينتون به كاخ سفيد بودند و حالا نااميدتر از هميشه چشم به آينده دوخته‌اند، جان وويت حسابي جداگانه دارد؛ بازيگر قديمي و پدر آنجلينا جولي كه از همان ابتدا حمايت خود را از دونالد ترامپ اعلام كرده بود، از طرفداران نامزد شكست‌خورده خواست ساكت باشند و به رئيس‌جمهور برگزيده احترام بگذارند. ستاره 77ساله آمريكايي گفت: من ترامپ را فردي باهوش مي‌دانم و معتقدم آمريكا در دوران او به اوج بازمي‌گردد. اگر به تبليغاتي كه عليه ترامپ راه افتاده توجه كنيد، هرگز شخصيت واقعي او را نمي‌شناسيد. من به ترامپ و 4سال آينده آمريكا ايمان دارم.

کد خبر 352323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha