پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه کشورمان با رییس جمهور اسلواکی دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف که در ادامه سفر خود به اروپای شرقی به اسلواکی سفر کرده است، صبح امروز با رییس جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار رئیس جمهور اسلواکی ایران را یک کشور بزرگ خواند و افزود: ایران کشوری است که از لحاظ اقتصادی در منطقه پیشتاز است.

وی افزود: بسیار مشتاق توسعه و گسترش روبط دو کشور هستیم. روابط ایران و اتحادیه اروپا در مسیر درستی قرار دارد و روز به در حال توسعه و تعمیق است.

کیسکا با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی افزود: این توافق نشان داد که دیپلماسی همچنان می تواند دستاوردهای بزرگ به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر نقش مثبت ایران در منطقه خاطر نشان کرد ایران نقش ارزنده ای در ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه دارد.

در ادامه این دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم با رو به پیشرفت خواندن روابط دو جانبه اظهار کرد: امکان گسترش روابط در دوران جدید وجود دارد؛ ضمن آنکه لازم است زمینه های موجود همکاری را نیز تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همراه من یک هیات بزرگ اقتصادی در زمینه‌های مختلف به اسلواکی آمده‌اند که می‌توانیم چشم انداز روابط اقتصادی دو جانبه را با حضور شان تقویت کنیم.

ظریف با بیان اینکه زمینه برای سرمایه گذاری‌های مشترک فراهم است، افزود: همکاری‌های بانکی با ایران شروع شده و موانع روانی آن در حال برداشته شدن است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به شرایط منطقه‌ای اظهار داشت: در زمینه‌های منطقه‌ای و بین المللی ما با اتحادیه اروپا همکاری و تبال نظرهای خوبی داریم و جمهوری اسلواکی هم به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در این زمینه طرف خوبی برای رایزنی‌ها می‌تواند باشد.

وی افزود: معتقدیم اتحادیه باید نقش فعال‌تری در مسائل منطقه ای ایفا کند. اوضاع وخیم انسانی در سوریه و یمن ایجاب می‌کند همکاری‌ها برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه تسریع شود و در این راه بر ای یافتن راه حل سیاسی آماده رایزنی نزدیکتر و بیشتر با اتحادیه اروپا هستیم.

وزیر خارجه کشورمان بامداد امروز در ادامه سفر منطقه‌ای خود به اروپای شرقی وارد جمهوری اسلواکی شد.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ظریف در جریان این سفر با همتای اسلواکی خود، رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس اسلواکی دیدار و گفت‌وگو می کند.

ظریف ضمن ملاقات با مقامات عالیرتبه اسلواکی، نشست مشترک تجاری دو کشور را نیز افتتاح و در آن سخنرانی خواهد کرد.

۳۰ نفر از فعالان اقتصادی ایران در راستای توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام محمدجوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر دوره ای به اروپای شرقی همراهی می کنند.

ظریف در راستای سفر منطقه ای خود به اروپای شرقی، روز گذشته در رومانی با همتای رومانیایی خود، رییس جمهور ، نخست وزیر و رییس مجلس این کشور دیدار و رایزنی کرد.
او همچنین با تعدادی از ایرانیان مقیم رومانی نیز دیدار و در "موسسه دیپلماتیک رومانی " سخنرانی کرد.

ظریف همچنین در این سفر در همایش فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و رومانی حضور یافت و در سخنانی به تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی پرداخت.

کد خبر 352247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha