رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در حالی از عدم‌حمایت وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بیمه‌ها از برنامه تحول سلامت، انتقاد کرد که پیش‌تر، دکتر مسعود پزشکیان، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص غلط بودن راه به دولت تذکر داده و گفته بود: «درخواست ما این بود که قانون نوشته شده درخصوص طرح تحول سلامت اجرایی شود، اما آنها از قانون فقط اعتبار درنظر گرفته شده را هزینه کردند.»

مجلس

دكتر علي نوبخت كه برادرش محمدباقر نوبخت در رأس سازمان برنامه و بودجه دولت قرار دارد و به‌نظر مي‌رسد روابط خوبي با دولتي‌ها داشته باشد، گفت: اخطار مي‌دهم چرا كه ما تحمل اين بي‌نظمي در تيم اقتصادي دولت را نداريم و از اين تيم مي‌خواهيم به وزارت بهداشت كمك كنند.

از آغاز دولت حسن روحاني تاكنون، اختلاف‌نظرها درباره طرح تحول سلامت، وضعيت اين طرح بزرگ دولت را در ابهام قرار داده است. درحالي‌كه بدهي بزرگ بيمه سلامت و فشار اقتصادي ناشي از آن، باعث شد تا تعاملي ميان وزارت بهداشت و كميسيون بهداشت شكل بگيرد و با تصويب اوراق قرضه 8هزار ميلياردي، طرح تحول سلامت را از شكست رهايي بخشد. اگر چه پيش از اين بسياري از چهره‌هاي اقتصادي منتقد دولت، درباره عواقب مالي طرح تحول سلامت هشدار داده بودند و حتي بسيج دانشجويي 23دانشگاه علوم پزشكي در نامه‌اي نسبت به عواقب ورشكستگي طرح تحول هشدار دادند اما رئيس كميسيون بهداشت مجلس نظر ديگري دارد.

علي نوبخت، ضمن اينكه طرح تحول نظام سلامت را يك طرح انقلابي براي ارائه خدمات در حوزه سلامت به مردم ايران مي‌داند،مي‌گويد: من خودم يكي از هواداران اين طرح هستم اما متأسفانه اين طرح به‌دليل گستردگي پوشش بيمه‌اي پيش از برنامه‌ريزي اوليه دچار كمبود منابع مالي شد.

رئيس كميسيون بهداشت مي‌گويد: متأسفانه برخي براي پرداخت اعتباري كه مجلس تصويب كرده است امروز و فردا مي‌كنند و اين افراد نزد خدا و مردم مسئول هستند.وي بر لزوم تداوم اجراي اين برنامه تأكيد كرد و افزود: براي تداوم اجراي اين برنامه نياز به صرفه‌جويي در همه حوزه‌هاي نظام سلامت است و بايد هم مردم و هم دولتمردان به اين مورد توجه ويژه كنند.

نوبخت از وزارت اقتصادي و دارايي و بانك مركزي و بيمه‌ها نيز گلايه كرده و ضمن اشاره به نارضايتي از عدم‌حمايت آنها از برنامه تحول سلامت، افزود: اخطار مي‌دهم چرا كه ما تحمل اين بي‌نظمي در تيم اقتصادي دولت را نداريم و از اين تيم مي‌خواهيم به وزارت بهداشت كمك كنند چرا كه همه، مسئوليت و خدمات را از اين وزارتخانه مي‌خواهند. متأسفانه برخي براي پرداخت اعتباري كه مجلس تصويب كرده است امروز و فردا مي‌كنند و اين افراد نزد خدا و مردم مسئول هستند و بايد اين اعتبارات به سازمان بيمه سلامت داده شود تا آنها معوقات دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و بيمارستان‌ها را پرداخت كنند.

کد خبر 352238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha