همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور گفت: از ابتدای دولت اعلام کردیم که فساد سیستمی بدی در نظام ما شکل گرفته است و این فساد مثل موریانه در سطوح مختلف نفوذ پیدا کرده است،

جهانگیری

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش که امروز در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد، با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق دخیره فرهنگیان بیش از ۹۰۰ هزار عضو دارد و با گذشت حدود ۲۰ سال از تاسیسش، این صندوق به بنگاه بزرگ اقتصادی تبدیل شده است.

وی افزود: زمانی که اساسنامه این صندوق تدوین شد، کسی فکر نمی‌کرد یک روزی به یکی از بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش باید یک آسیب شناسی از صندوق دخیره فرهنگیان داشته باشیم گفت: از ابتدای دولت اعلام کردیم که فساد سیستمی بدی در نظام ما شکل گرفته است و این فساد مثل موریانه در سطوح مختلف نفوذ پیدا کرده است.

وی ادامه داد: فساد در دوره قبل یا این دوره اتفاق افتاده باشد فرقی نمی کند، چراکه فساد، فساد است. نباید با دوست و برادر ملاحظه کرد. همین ملاحظات باعث فساد شده است.

  • برخی‌ها سعی می‌کنند که بگویند این دولت نمی‌خواهد با فساد مبارزه کند

جهانگیری با بیان اینکه باید یک عزم جدی برای مبارزه با فساد داشته باشیم، گفت: برخی‌ها سعی می‌کنند که بگویند این دولت نمی‌خواهد با فساد مبارزه کند در حالی که این آدرس غلط دادن است و اینکه می‌گویند دولت عزم جدی ندارد خیانت در راه مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: در بنگاه‌های زیرمجموعه صندوق دخیره فرهنگیان تخلفاتی صورت گرفته است. مثلا در بانک سرمایه که هیات مدیره دارد و باید پاسخگو باشند.

  • معوقات به بانک‌ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه معوقات به بانک‌ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: یک گروه از این بدهکاران، اکثریت و فعالان اقتصادی هستند و زمانی که تورم ۴۰ درصد شد، نتوانستند پولشان را برگردانند و ما اینها را مفسد نمی‌دانیم و باید به اینها کمک کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یک تعدادی دیگری هم هستند که وقتی پول گرفتند، وثیقه خوب نگذاشتند و با زد و بند این وام را گرفتند و روزی که گرفتند می‌دانستند که نمی‌خواهند این پول را پس بدهند.

وی بیان کرد: معوقه بانک سرمایه ۸ هزار میلیارد تومان از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کل معوقات بانکی کشور است، افرادی که با قلدری این پول‌ها را گرفتند و پس نمی‌دهند، حتما از آنان پس می‌گیریم و حساب کشی خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: به معلمان اطمینان می‌دهیم که دولت، قوه قضاییه، سرمایه آنها را حفاظت، نظارت و کنترل خواهد کرد و نمی‌گذاریم حقی از فرهنگیان ضایع شود و پولی از آنها خورده شود.

کد خبر 351962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha