دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

علی شاکری: لیگ برتر بسکتبال دوشنبه 7 آبان در شرایطی وارد بازی‌های هفته هفتم می‌شود که تعداد بازی‌های معوقه ذوب‌آهن یکی از مدعیان این فصل به عدد 3 خواهد رسید.

 ذوب‌آهن به دلیل همراهی 6 بازیکنش با تیم جوانان ایران در تورنمنت بین‌المللی مالزی تاکنون بازی‌هایش با تیم‌های گل‌گهر سیرجان،‌ صباباتری و مهرام تهران به تعویق افتاده و این تیم ‌باید در هنگام استراحت تیم‌ها در نیم‌فصل، به جای برطرف کردن نقاط ضعفش، خود را با بازی‌های معوقه سرگرم کند.

 محسن صادق‌زاده، ملی‌پوش سابق بسکتبال و سرمربی امروز ذوب‌آهن در این مورد می‌گوید: «چاره‌ای جز موافقت با درخواست فدراسیون بسکتبال نداشتیم برای آنکه بحث حیثیت ملی مطرح بود، اما به هر شکل از این بابت به تیم ما لطمه وارد شد و به جز خارج شدن از فضای مسابقات مجبور شدیم تنها با 6، 7 بازیکن تمرین کنیم.»

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به بازی هفته هشتم این تیم مقابل بیم مازندران در روز پنجشنبه هفته جاری در اصفهان گفت: «بیم تیم قدرتمندی است و ما با رسیدن ملی‌پوشان جوان خود تلاش می‌کنیم تا ضمن حفظ بی‌شکستی از کورس مدعیان قهرمانی عقب نمانیم.»

وی همچنین در گفت‌وگو با همشهری خبر از ورود یک بازیکن صربستانی در تمرینات این تیم داد و اعلام کرد در صورت جواب دادن در تست‌ها از او در یکی از دو پست 4 و 5 استفاده خواهد شد.

همه نگاه‌ها به تهران

 با انجام نشدن بازی مهرام - ذوب‌آهن در هفته هفتم، همه نگاه‌ها امروز معطوف به دیدار کاوه تهران و بیم مازندران خواهد بود. دو تیم برتر فصل گذشته دسته یک که جدال امروزشان با ترکیبی متفاوت و قوی‌تر از سال گذشته می‌تواند تداعی‌کننده بازی‌های گرم دو تیم در هفته پایانی سال گذشته باشد.

 اگر کاوه در رویارویی با دو تیم صاحب‌نام مهرام و صباباتری در شهرآوردهای تهران با وجود شکست خوش درخشید، بیم با وجود روبه‌رو نشدن با مهرام توانسته دومین شکست صباباتری قهرمان ایران و آسیا را رقم بزند و در جدول هم با یک باخت شرایطی بهتر از حریف تهرانی خود دارد.

 بازی دو تیم دیداری نزدیک پیش‌بینی می‌شود،‌ بیم که در بازی با صبا از «جاش‌مور» آمریکایی استفاده نکرد، امروز او را در پیکار با خارجی‌های کاوه، یورکوویج و مایک جونز محک خواهد زد. جدا از بازیکنان یاد شده سعید داورپناه، امیر امینی، فرشاد زرقی، پویا تاجیک، محمد شاهسوند و ایمان زندی به همراه جمال بردلی از دیگر بازیکنان سرشناس حاضر در میدان خواهند بود. برنده این بازی همچنان در رقابت تیم‌های بالای جدول باقی خواهد ماند و تیم بازنده به خصوص کاوه که دو باخت در کارنامه دارد، شرایطی دشوارتری پیدا می‌کند.

 صبا در مصاف با قعرنشین جدول

 صباباتری با تحمل دومین باخت، دیگر آن ابهت گذشته را ندارد. تیمی که به نظر قوی‌تر از سال گذشته یارگیری کرده است همچنان در پیدا کردن یک ترکیب مناسب عاجز مانده و طی 5 هفته تن به دو شکست بحث‌برانگیز داده است.

شاید هم همان‌طور که شاهین‌طبع چند هفته پیش گفت، بازیکنان این تیم در مسئولیت‌های جدید تعریف‌شده از سوی سکاندار تیم، شاگردان باهوشی نبوده‌اند.بازی با دانشگاه آزاد، قعرنشین جدول که همچنان در حسرت یک پیروزی می‌سوزد فرصت خوبی است تا صبا به طور موقت خود را پیدا کند.

دانشگاه آزاد با وجود در اختیار داشتن تیمی جوان فاقد یکی، دو بازیکن مؤثر داخلی یا خارجی است تا بتواند این تیم را به سوی پیروزی رهنمون سازند. توفیق و کیانی مجبورند با همین وضعیت فعلی بسازند و بسوزند تا شاید با رسیدن یک بازیکن خارجی طلسم ناکامی‌های این تیم دانشجویی پایان یابد. امروز در بازی با تیم پرمهره صباباتری احتیاط در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد و آنان بی‌گدار به آب نخواهند زد. صباباتری آنقدر توانایی دارد که حتی با بازیکنان نیمکت‌نشین خود این بازی را از حریف ببرد.

 آشتی آرارات با تماشاگران

 آرارات در سالن اختصاصی خود میزبان تیم شهرکرد است. شهرکردی‌ها تنها بردشان به بازی هفته قبل با دانشگاه آزاد برمی‌گردد. این بازی فرصتی است برای آرارات پرتماشاگر که پس از چند شکست از این تیم قطع امید کرده‌اند دوباره با تیم محبوب‌شان آشتی کنند.

شهرکرد مناسب‌ ترین حریف آرارات در هفته هفتم برای خروج از بحران محسوب می‌شود. برای عباس آقاکوچکی و شاگردانش این بازی می‌تواند شروعی دیگر باشد. از سوی دیگر تیم شهرکرد را هم نباید حریفی آسان پنداشت، تیمی که با همبستگی و کار گروهی خوب حریف بی‌آزاری برای هیچ‌کدام از تیم‌ها تاکنون نبوده است.

 پردیس به دنبال جذب تماشاگر

 تیم بسکتبال پردیس همانند تیم والیبالش نتوانسته صاحب تماشاگرانی ثابت برای هر بازی شود. این موضوع به دو دلیل برای این تیم تازه وارد و دیر شکل گرفته اتفاق نیفتاده است.نخست آنکه والیبال همواره محبوب‌ترین ورزش مردم این دیار بوده و سالیان سال تیم‌های والیبال این شهر در زمره مدعیان اصلی قهرمانی بودند. دوم آنکه تیم والیبال پردیس در قیاس با تیم بسکتبال این باشگاه از بازیکنان ممتازتری برخوردار بوده و با حضور به موقع در فصل نقل و انتقالات صیدهای درشت‌تری نسبت به بسکتبال داشته است.

با همه این اوصاف تیم بسکتبال پردیس با پیروزی‌های یک در میان خود در لیگ برتر نسبت به هفته‌های قبل در حال جذب تماشاگران بیشتری است و مطمئناً این تیم با جذب یکی، دو مهره خارجی کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق برای سال آینده می‌تواند در لیگ والیبال حرفی برای گفتن داشته باشد.

 برخورد شمال – جنوب

پتروشیمی ماهشهر دیگر آن تیم هراس‌انگیز دو فصل گذشته نیست. این تیم در هفته هفتم به پیکار تیم دیگری از منطقه شمال کشور می‌رود. شهرداری گرگان که هنوز افتان و خیزان چشم به روزهای آفتابی دارد در جنوب مجبور به رویارویی با حریفی است که در اندیشه جبران شکست مقابل مهرام است.

پتروشیمی و شهرداری برای تکرار عناوین فصل پیش خود راه سختی در پیش دارند و بعید است با این نیروها بتوانند در جمع برترین‌ها قرار بگیرند.

برنامه بازی‌های این هفته

کاوه تهران – بیم مازندران

 دانشگاه آزاد – صباباتری

 آرارات – شهرکرد

 پتروشیمی – شهرداری گرگان

پردیس قزوین – گل‌گهر سیرجان

کد خبر 35191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز