همشهری آنلاین: دهلی‌نو یکشنبه ۶ نوامبر (۱۶ آبان) اجرای طرحی اضطراری را با مقابله با آلودگی هوای شدید این شهر اعلام کرد

Delhi

اين طرح از جمله شامل تعطیل مدارس، متوقف کردن همه پروژه‌های ساختمانی و توصیه به مردم برای ماندن در خانه‌هایشان می‌شود.
به گزارش رویترز پایتخت هند که یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان است، در هفته گذشته با لایه غلیظی از مه‌دود پوشیده شده بود و ساکنان شهر از تحریک چشم‌ها، گلو و ریه‌ها شکایت داشتند.

ترکیبی از دود ناشی از سوزاندن ضایعات کشاورزی در ایالت‌های مجار، آتش‌بازی‌ها در جشنواره هندوی دیوالی در هفته قبل، گرد و غبار ناشی از عملیات ساختمانی و گازهای خروجی از خودروها باعث شد که میزان ذرات معلق آلاینده کمتر از ۲.۵ میکرومتر یا PM2.5 به بیش از ۱۵ برابر حد ایمن تعیین شده به وسیله دولت و ۹۰ برابر حد ایمن اعلام‌شده به وسیله سازمان بهداشت جهانی برسد.

صدها نفر از مردم شامل کودکان روز یکشنبه تظاهراتی را درباره کیفیت بسیار بد هوا ترتیب دادند و خواستار برداشتن قدم‌هایی مؤثر به وسیله مقامات شدند.

آرویند کجریوال، سروزیر دهلی‌نو که شهر را یک «اتاق گاز» نامید، گفت همه کارهای ساختمانی و تخریب برای ۵ روز متوقف و مدارس برای ۳ روز تعطیل می‌شوند.

او همچنین استفاده از ژنراتورهای الکتریکی با سوخت گازوئیل، به جز در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و برج‌های تلفن همراه را برای ۱۰ روز ممنوع اعلام کرد.

کجریوال گفت دولت محلی تمیز کردن خیابان‌ها با جاروهای برقی و آب‌پاشی آن‌ها را آغاز خواهد کرد.

او گفت:: «همه ما باید هم همکاری کنیم تا راه‌حلی برای این مشکل بیابیم. در چنین موقعیتی ضروری است که برخی از اقدام اضطراری انجام شود.»

کیفیت هوای دهلی‌نو در طول ماه‌های سرد زمستان در دسامبر و ژانویه به بدترین وضعیت می‌رسد.

و برای میلیون‌ها نفر به خصوص کودکان و سالمندان مشکلات بهداشتی ایجاد می‌کند..

دولت دهلی‌نو در طول چند سال گذشته شیوه‌هایی را برای مقابله با آلودگی هوای شهر به کار برده است، ازجمله ممنوعیت ورود کامیون‌های قدیمی به شهر و محدود کردن استفاده از ماشین‌های خصوصی به‌طور یک روز در میان بر حسب زوج و فرد بودن شماره پلاک برای دوره‌هایی محدود. اما کارشناسان می‌گویند این اقدامات تأثیر چندانی در کاهش آلودگی هوا نداشته است.

کجیروال گفت دولتش در حال بررسی برای آغاز دور جدیدی از محدود کردن استفاده از ماشین‌های خصوصی است.

کد خبر 351864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha